AURES Holdings má nový tým a strategii pro elektromobilitu

V Evropské unii chystaný a již odsouhlasený zákaz prodeje aut se spalovacím motorem od roku 2035, nebo plánovaná a kritizovaná emisní norma Euro 7 jsou nesporným krokem k přechodu na bezemisní mobilitu v Evropě. Skupina AURES Holdings, která je největším prodejcem ojetých automobilů ve střední Evropě, se na něj chystá již nyní. V letošním roce plánuje investovat do infrastruktury přes tři miliony korun a dále rozšíří nabídku ojetých hybridů a elektromobilů.

AURES Holdings chce mít do roku 2025 všechny své pobočky uzpůsobené i pro prodej různých typů bateriových vozů včetně doplňkových produktů, jako jsou například dobíjecí kabely a wallboxy. Zákazníkům bude k dispozici i specialista na bezemisní vozy, který dokáže odpovědět na veškeré otázky ohledně provozu těchto automobilů. Pro zavádění elektromobility AURES Holdings vypracoval komplexní strategii a vytvořil specializovaný tým, jež jí bude realizovat.

„Postupný přechod k bezemisní mobilitě je pro nás v tomto okamžiku výzvou. Vnímáme snahy evropských lídrů k co nejrychlejšímu konci spalovacích motorů, proto musíme reagovat. Zároveň vidíme každoroční nárůst zájmu o dosud alternativní pohony, které se již velmi rychle stávají běžnou součástí sekundárního trhu a neustále navyšují svůj tržní podíl. Předpokládám, že letošní rok ještě nebude v rámci bateriových vozů tak silný, ale rok 2024 velice pravděpodobně přinese na trh větší množství elektroaut, která jsou dnes například součástí firemních flotil. Máme proto jasnou strategii, jak tento segment sekundárního trhu v následujících letech rozvíjet,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel a člen představenstva společnosti AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„V západní Evropě, kde jsou s elektromobilitou výrazně dále než střední Evropa, už dnes s naší společností Driverama sledujeme, že elektromobilita je na sekundárním trhu pro zákazníky zajímavá a nebojí se jí. Zájem se zde pochopitelně pojí i s vyšší koupěschopností obyvatelstva,“ dodává Vaněček.

V zemích střední Evropy, kde společnost AURES Holdings obchoduje, jsou pro zákazníky zatím stále populárnější hybridní modely, tedy kombinace elektromotoru a konvenčního spalovacího motoru. Jejich průměrné ceny se v závislosti na zemi prodeje pohybují okolo 550 tisíc korun v České republice, 510 tisíc na Slovensku a 420 tisíc v Polsku. Nejčastěji se jedná o japonské značky Toyota a Suzuki, nebo korejské duo Kia a Hyundai.

U elektromobilů jsou cenové nůžky mezi jednotlivými zeměmi rozevřenější. V České republice, kde je poptávka nejsilnější, je průměrná cena téměř 880 tisíc korun, na Slovensku 570 tisíc korun a v Polsku okolo půl milionu korun. Populární je tak cenově dostupný Nissan Leaf, dražší BMW i3 nebo prémiová Tesla Model 3. V letošním roce skupina cílí na to, aby hybridy činily přes 6% a elektromobily přes 0,5% z celkového počtu prodaných automobilů.

Se zvyšujícím se zájmem o elektromobilitu je nutné připravovat i technické zázemí a rozvíjet znalosti prodejního a výkupního personálu. „Snažíme se co nejrychleji přizpůsobit své pobočky novým trendům. Budujeme nabíjecí infrastrukturu včetně instalací fotovoltaických panelů, máme k dispozici univerzální diagnostické řešení, které nám umožní objektivně zhodnotit stav vykupovaných bateriových vozů a zároveň neustále školíme náš tým tak, by byl schopen poskytnout zákazníkům veškeré informace k obrovskému množství nových modelů,“ komentuje aktuální stav Vaněček.

S tím se pochopitelně pojí i prezentace elektromobilů a hybridů na webových prodejních platformách. „U elektromobilů jsou pro zákazníky podstatné jiné parametry, než u klasických spalovacích motorů, proto například na webových stránkách tvoříme samostatnou sekci, která se těmto vozům věnuje a bude uzpůsobena tak, aby se zákazník o voze dozvěděl vše podstatné, spotřebou energie v různých jízdních režimech počínaje a stavem baterie konkrétního vozu konče,“ popisuje současné novinky provozní ředitel AURES Holdings.

Společnost má aktuálně v nabídce okolo 500 hybridních a bateriových vozů, což činí přibližně pět procent z celkové nabídky. Ve firemní flotile AURES Holdings tvoří elektromobily a hybridy již dnes okolo osmi procent. Zájem je patrný i u společnosti Mototechna Drive, která se specializuje na krátkodobé pronájmy. „Reagovali jsme na něj rozšířením portfolia elektrických vozidel, které dnes činí okolo 20% z naší nabídky. Stabilně cítíme zájem hlavně o značku Tesla,“ doplňuje šéf Mototechny Drive Jan Hrubý.

V soukromé inzerci je situace trochu jiná. Velkému zájmu se zde těší zejména cenově dostupnější elektromobily s cenou do půl milionu korun a současně s akceptovatelným dojezdem. Jedná se zejména o Volkswageny e-Up a e-Golf, Škodu Citigo iV nebo Fiat 500e.

Mohlo by se vám líbit...