Škoda Fabia přijela na trh už i ve verzi Monte Carlo

Také ve čtvrté generaci řady Fabia odedneška najdeme provedení Monte Carlo, pyšnící se sportovnější vizáží a odvolávající se na úspěchy vozů Škoda na stejnojmenné rallye.

Označení Monte Carlo se na voze Škoda objevilo poprvé v roce 1936, a to na roadsteru Škoda Popular Monte Carlo. V novodobé historii na tradici modelů s nádechem motorsportu navázala v roce 2011 Fabia Monte Carlo. Ta od počátku odkazuje na úspěchy značky v motoristickém sportu a nabízí sportovnější vzhled v kombinaci s výbornou výbavou.

Škoda Fabia Monte Carlo tradičně oslovuje atraktivní vizáží. I v nejnovějším provedení umocňují vzhled modelu černé prvky a detaily, ke kterým patří maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, lem spojleru v nově tvarovaném předním nárazníku, ozdobné lišty na bočních prazích a zadní difuzor. Nechybí exkluzivní šestnáctipalcová kola Proxima z lehké slitiny. Volitelně jsou k dispozici i sedmnáctipalcová kola Procyon z lehké slitiny, s aerodynamickými kryty v černém provedení a osmnáctipalcová kola Libra.

Celkový dojem dotvářejí detaily jako například plaketa a štítek Monte Carlo na volantu, tónovaná zadní a boční okna nebo možnost objednat černě lakovanou střechu. Všechny tyto aspekty dokreslují dynamické linie čtvrté generace modelu Fabia. Výsledkem je atraktivnější a sportovnější vzhled.

Dynamické pojetí se odráží i v interiéru, kterému dominuje černá barva s červenými detaily a kůží obšitý multifunkční tříramenný volant a páka ruční brzdy. Dekorativní obložení částí interiéru dostalo karbonový dekor a dominantou jsou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Právě zde najdeme i prvky v červené barvě, červená je také vodorovná lišta na přístrojové desce a dalších částech interiéru a tutéž barvu má i ambientní LED podsvícení. Sportovní vzhled pak dokreslují kryty pedálů ve vzhledu nerezové oceli.

Rozsáhlá výbava
Nová Fabia Monte Carlo se pyšní špičkovou technikou. Za příplatek je například k dispozici virtuální kokpit o rozměru 10,25 palce, jehož uspořádání je navrženo na míru tomuto provedení vozu. Součástí komfortní a praktické výbavy vozu mohou být vyhřívané čelní sklo, vyhřívaný volant, infotainment s úhlopříčkou až 9,2 palce.

Díky integrované eSIM můžete být vždy online. Díky tomu má majitel přístup také ke službě Škoda Connect a mobilním online službám. Fabia Monte Carlo může být vybavena i hlasovou asistentkou Laurou, která rozumí patnácti jazykům. Nechybí ani možnost zrcadlení mobilních telefonů nebo bezdrátového nabíjení, vůz má až pět USB-C portů.

Součástí bezpečnostní výbavy může být až devět airbagů. Mezi asistenčními systémy nejdeme třeba Travel Assist, který umožňuje asistovanou jízdu díky kombinaci adaptivního tempomatu, ultrazvukových senzorů a kamer se systémem pro udržování v jízdním pruhu. Za zmínku stojí také asistent parkování. Úchyty ISOFIX najdeme vzadu na vnějších dvou sedadlech a vpředu na sedadle spolujezdce.

Důležitým bezpečnostním prvkem vozu jsou také světlomety. Ty má automobil v základní výbavě s LED technikou. Z příplatek lze získat Full LED světlomety. V nabídce jsou také mlhové světlomety a zadní světlomety jsou opět vybaveny Full LED technikou.

Fabia Monte Carlo se chlubí součinitelem odporu vzduchu cx o hodnotě 0,28. K jejímu dosažení pomáhají například speciální „žaluzie“ před chladičem motoru, které při nízkých nárocích na chlazení uzavírají přístup vzduchu k chladiči a zlepšují tak obtékání vzduchu. Propracovaná aerodynamika pak pomáhá především snižovat spotřebu paliva.

Čtyři motory
Na snížení spotřeby se ostatně podílejí i nové pohonné jednotky, jejichž paleta v podstatě kopíruje tu u běžného provedení modelu Fabia. Základem je atmosféricky plněný tříválec 1.0 MPI EVO s výkonem 59 kW, který disponuje točivým momentem 93 Nm a je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Pětistupňový manuál mají i vozy vybavené motorem 1.0 TSI EVO o výkonu 70 kW s točivým momentem 175 Nm. U silnějšího provedení tříválce 1.0 TSI EVO (81 kW, 200 Nm) si pak mohou zájemci vybírat ze dvou převodovek: šestistupňové manuální a sedmistupňové dvouspojkové DSG.

Na vrcholu nabídky motorizací pak stojí čtyřválec 1.5 TSI EVO s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, u něhož je sedmistupňová DSG převodovka standardem. V tomto provedení dosahuje vůz maximální rychlosti až 225 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 8 sekund. Ceny provedení Monte Carlo ještě automobilka nezveřejnila.

Mohlo by se vám líbit...