Plug-in hybrid Opel Grandland X také s pohonem pouze předních kol

Již na začátku roku 2020 vyjede plug-in hybridní Grandland X Hybrid4 s pohonem všech kol, v dubnu 2020 se objeví elektrická Corsa-e a prakticky souběžně se u prodejců značky zabydlí plug-in hybridní Grandland X s pohonem pouze předních kol.

Přední kola plug-in hybridního Grandlandu X pohání turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 Turbo propojený s elektromotorem. Systémový výkon pohonu činí 165 kW (224 k,) točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm. Čistě na elektřinu dokáže hybridní Grandland X ujet maximálně 57 km (dle WLTP), resp. 60-65 km (dle NEDC). Pro další zvýšení efektivity dostal hybridní Grandland X systém regenerativního brzdění, který při zpomalování dodává elektrickou energii do akumulátorů.

Elektromotor a přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním
Pohonný systém plug-in hybridního Grandlandu X s pohonem předních kol sestává ze zážehového čtyřválce s přímým vstřikováním benzinu 1.6 Turbo o výkonu 133 kW (180 k) a elektromotoru o výkonu 81 kW (110 k), který je napájen lithium-ionovou baterií 13,2 kWh. Elektromotor je propojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Spalovací motor pracuje převážně ve středních a vyšších rychlostech jízdy, v nízkých rychlostech je vůz poháněn primárně elektromotorem.

Hybridní Grandland X má tři jízdní režimy: Elektrický, hybridní a sportovní. Řidič tak může měnit charakteristiku vozu podle svých představ nebo jízdních podmínek. Například v režimu Hybrid vůz sám rozhoduje o nejefektivnějším využití pohonu. Po volbě režimu Elektro jede vůz pouze na elektrický pohon, zatímco režim Sport kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky jízdy. Hybridní Grandland X dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 225 km/h.

Baterie vozu lze dobíjet palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW, zásuvka je umístěna pod víčkem na druhé straně vozu, než je plnicí hrdlo benzinové nádrže. Baterie jsou uloženy v prostoru pod zadními sedadly, takže prakticky nenarušují prostor po cestující či zavazadla. Na přání se dodává silnější palubní nabíječka o výkonu 7,4 kW. Čas pro dobití akumulátorů závisí na použité nabíječce – při trojfázovém dobíjení z běžné elektrické sítě nabíječkou o výkonu 7,4 kW se baterie hybridního Grandlandu X nabijí za méně než dvě hodiny.

Uvedení hybridního Grandlandu X považuje Opel za významný momentem své elektrické ofenzivy. První užitkový elektromobil značky, kterým je Vivaro-e, vyjede ještě v roce 2020. A elektromobily Combo Life, Combo Van a Zafira Life budou následovat v roce 2021. V horizontu roku 2024 chce mít Opel elektrickou variantu v každé své modelové řadě.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.