Volkswagen představuje svůj nejmenší elektromobil, model ID. EVERY1
Německý výrobce automobilů premiérou konceptu ID. EVERY1 představuje svůj cenově nejdostupnější plně elektrický model. Volkswagen uvede sériově vyráběnou verzi na trh v roce 2027 a slibuje základní cenu od cca 20 000 eur (asi 510 000 Kč). O něco větší model ID. 2all přijde na trh již příští rok, a to v cenové kategorii od 25 000 eur (asi 637 500 Kč). Oba modely jsou součástí nové rodiny městských elektromobilů s pohonem předních kol, která je vyvíjena v režii skupiny značek koncernu Volkswagen. Jejich základem je nová modulární platforma MEB koncernu Volkswagen pro modely s elektrickým pohonem předních kol.
Atraktivní mobilita v elektrické éře z Evropy pro Evropu je jedním z hlavních pilířů plánů budoucnosti značky Volkswagen. Volkswagen chce po zahájení evropského prodeje rodiny městských elektromobilů v roce 2026 nabízet nejrozmanitější portfolio v objemovém segmentu prodeje – od modelů s hospodárnými spalovacími motory přes vyspělé hybridní pohony až po elektromobily orientované na budoucnost.
„ID. EVERY1 reprezentuje poslední dílek skládanky na naší cestě k nejširšímu výběru modelů v objemovém segmentu prodeje. V té době budeme schopni nabídnout každému zákazníkovi správný vůz se správným pohonem – včetně cenově dostupné elektromobility,“ říká Thomas Schäfer a dodává: „Naším cílem je být technologickým lídrem mezi globálními velkosériovými výrobci do roku 2030. A to jako značka pro všechny – přesně tak, jak to od značky Volkswagen očekáváte.“
„V případě budoucích modelů hovoříme o vozidlech definovaných zákazníky. ID. EVERY1 ukazuje, že se vývoj našich vozidel točí kolem našich zákazníků, jejich přání, zájmů a preferencí s ještě větší konzistentností, než tomu bylo doposud,“ říká Kai Grünitz, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za vývoj
Sériově vyráběná verze koncepčního vozu ID. EVERY1 bude prvním modelem v celém koncernu, který bude používat od základu novou softwarovou architekturu. O té výrobce hovoří jako o „mimořádně výkonné“. Díky tomu prý bude možné ID. EVERY1 vybavovat novými funkcemi po celou dobu jeho životního cyklu, pokud si to budou uživatelé vozu přát. Výrobce slibuje, že i po zakoupení nového vozu si budou moci své vozidlo individuálně přizpůsobovat svým potřebám.
Model e-up! – bezprostřední předchůdce koncepčního vozu ID. EVERY1, zanechává i dnes skvělý dojem svým čistým, nezaměnitelným designem. Nový designový styl značky Volkswagen tyto charakteristické prvky využívá rovněž u konceptu EVERY1. Šéfdesignér značky Volkswagen Andreas Mindt k tomu říká: „Naší ambicí bylo vytvořit něco odvážného a současně přátelského. ID. EVERY1 má sebejistý vzhled, který zůstává sympatický – díky detailům, jakým jsou dynamické přední světlomety a usmívající se záď. S těmito designovými prvky je ID. EVERY1 víc než jen automobilem: propůjčují mu charakter a identitu, k níž si lidé mohou vytvořit vztah.“
Nová platforma MEB s elektrickým pohonem předních kol
ID. EVERY1 přichází po konceptu ID. 2all a jeho sportovní verzi ID. Concept GTI jako člen rodiny městských elektromobilů, jejímž základem je nová modulární platforma pro modely s elektrickým pohonem. Díky elektrickému pohonu předních kol má platforma MEB údajně nabídnout revoluční využití prostoru a maximální efektivitu.
Koncept dosahuje nejvyšší rychlosti 130 km/h a je poháněn nově vyvinutým elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k). Dojezd výrobce slibuje minimálně 250 kilometrů. ID. EVERY1 s vnější délkou 3880 mm vyplňuje mezeru mezi předchozím modelem e-up! (3600 mm) a koncepčním vozem ID. 2all (4050 mm), resp. aktuálním sériově vyráběným modelem Polo (4074 mm). V interiéru nabízí prostor pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 305 litrů.
Plán budoucnosti značky Volkswagen
Společnost Volkswagen AG uzavřela se zástupci zaměstnanců na konci prosince 2024 dohodu „Future Volkswagen“ na základě vize, která kombinuje ekonomickou stabilitu, zaměstnanost a vedoucí postavení v oblasti techniky pro udržitelnou mobilitu. Dojednané závazné cíle a opatření tvoří základ klíčových budoucích projektů. Volkswagen připravil pro dosažení vytyčeného cíle třífázový plán:
Dohnat: Posílit konkurenceschopnost optimalizací struktury nákladů a cíleným rozšiřováním současné palety modelů. Značka Volkswagen poskytne další výhled na novou rodinu městských elektromobilů na podzim 2025.
Atakovat: Do roku 2027 bude na trh uvedeno devět nových modelů, mimo jiné sériová verze studie ID. 2all za méně než 25 000 eur a ID. EVERY1 za cca 20 000 eur.
Vést: Volkswagen, podle slov zástupců automobilky, pracuje na tom, aby se mezi výrobci s vysokými objemy prodeje stal do roku 2030 technologickým lídrem, který nabízí nejbezpečnější, nejinovativnější a nejprodávanější automobily.