V Rakousku postavili elektrickou závodní Škodu Fabia
Nový závodní elektromobil Škoda Fabia RE-X1 stojí na základech závodního speciálu vyvíjeného ve Škoda Motorsport. Pohonné ústrojí ale nahradilo plně elektrické. Za volant elektromobilu usedl v Zell an See soutěžák Andreas Mikkelsen.
Fabia RE-X1 je počin rakouské společnosti Kreisel Electric, která ho postavila s podporou automobilky na základu modelu Škoda Fabia Rally2 evo. Spalovací motor byl samozřejmě nahrazen elektromotorem, zcela odpadlo řazení. Výzvou bylo najít vhodné místo pro uložení akumulátorů, které mají zásadní vliv na rozložení hmotnosti a tím i ovladatelnost vozu.
Naopak propracované zavěšení kol původního závodního speciálu bylo převzato. I v elektrickém závoďáku je tak zárukou dobrých sportovních genů – vždyť u Fabie Rally2 evo má na jízdní vlastnosti naprosto zásadní vliv. V případě elektrického závoďáku do toho ještě zásadním způsobem mluví pozice akumulátorů, které svou hmotností ovlivní hodně.
Závodní elektromobil nabízí celkový výkon 500 kW (670 koní) a točivý moment 880 Nm. Samozřejmostí je pohon všech kol. Hmotnost vozu činí 1300 kilogramů a speciálně upravený akumulátor poskytuje pro závody dostačující dojezd 135 kilometrů.
A jak na zkušeného profíka zapůsobila jízda v novém čistě elektrickém voze? Pro Andrease Mikkelsena bylo svezení ve speciálu Fabia RE-X1 vyloženě pozitivním zážitkem. „Rychlé to auto tedy je. Pohonná jednotka dává autu obrovský výkon a skvělé parametry. Líbí se mi jeho síla, zrychlování bez řazení. Jasně, nějaká ta hmotnost navíc je při jízdě cítit, ale celkově musím říct, že jsem byl velice pozitivně překvapen,“ svěřil se Mikkelsen.