Škoda Auto zahájila výrobu nových modelů Enyaq a Enyaq Coupé

Nástupce třetího nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě za loňský rok se začal vyrábět: Škoda Auto zahájila montáž nového modelu Enyaq ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Po zcela novém elektromobilu Elroq je modelová řada Enyaq druhým sériově vyráběným vozem české automobilky, který využívá designový jazyk Modern Solid. Nový Enyaq se může pochlubit také vylepšenou aerodynamikou umožňující delší dojezd a novými digitálními funkcemi. Výrobní linka má průměrnou denní produkci až 300 vozů modelové řady Enyaq.

Nový Enyaq je postaven na modulární platformě pro elektromobily (MEB) a sjíždí z nejmodernější výrobní linky v hale M13 mladoboleslavského závodu Škoda Auto spolu s modelem Octavia a zcela novým plně elektrickým kompaktním SUV Elroq. Jedná se o první závod koncernu Volkswagen v Evropě, kde se na stejné výrobní lince vyrábějí modely se spalovacím motorem i elektromobily, což umožňuje flexibilně reagovat na změny v poptávce zákazníků.

Kromě montáže nového modelu Elroq a modernizovaného modelu Enyaq vyrábí mladoboleslavský závod také bateriové systémy pro tato vozidla na bázi MEB. Zde vyráběné trakční baterie se montují také do elektrických modelů ostatních značek koncernu Volkswagen.

Nová řada Enyaq přináší zásadní modernizaci
Nástupce prvního plně elektrického sériového modelu Škoda je k dispozici se dvěma velikostmi baterií a třemi variantami pohonného ústrojí s výkony od 150 kW do 210 kW. Modely Enyaq 60 a Enyaq 85 mají jeden elektromotor a pohon zadních kol, zatímco Enyaq 85x přidává druhý elektromotor vpředu a pohon všech kol.

Díky řadě aerodynamických vylepšení – včetně optimalizovaných vzduchových clon, nově navržených kol a utěsněné mezery mezi chladičem a mřížkou chladiče – dosahuje nový Enyaq působivého součinitele odporu vzduchu až 0,245 u modelu Enyaq a 0,225 u modelu Enyaq Coupé. Výsledkem je prodloužený dojezd přes 590 kilometrů dle WLTP u nového modelu Enyaq Coupé a přes 580 kilometrů u nového modelu Enyaq.

Nový Enyaq navíc disponuje bohatší standardní výbavou, než tomu bylo dříve. Ta zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, systém KESSY Advanced s funkcemi automatického odemykání (Open-On-Approach) a automatického zamykání (Walk-Away Locking), třízónovou klimatizaci Climatronic, hlídání mrtvého úhlu (Side Assist), prediktivní tempomat (pACC) a asistent pro jízdu v koloně. K novým digitálním funkcím patří parkování na dálku (Remote Park Assist) a uložený parkovací manévr (Remote Trained Parking).

Mohlo by se vám líbit...