Elektrický bestseller Peugeotu zlevnil o 150 tisíc
Dalším plně elektrickým modelem francouzské automobilky se lvem ve znaku, který snížil svou cenu, je Peugeot E-208. Malý hatchback můžete koupit do vlastnictví, nebo pořídit na operativní leasing.
Z komunikace automobilek by se mohlo zdát, že hlavním cílem zdokonalování elektrických vozů či snižování cen je prosazování nových ekologických trendů. Pravdou je, že hlavní motivací výrobců operujících na evropském trhu je strach z drastických sankcí, kterými jim Brusel hrozí v případě, že koncernové emise překročí stanovený průměr. Aby automobilky přežily, musí mít elektromobily zkrátka cenově dostupnější. To dobře ví i Peugeot. Proto nás moc nepřekvapilo, že český import Peugeotu od ledna ceny svých elektromobilů snížil.
To se týká i nejdostupnějšího plně elektrického modelu této značky, Peugeotu E-208. Zde zlevnění dosahuje slušných 150 tisíc korun. Kromě pořízení vozu do vlastnictví je zde i možnost využít operativní leasing. Bezstarostný luxus operáku si můžete v případě tohoto elektromobilu dopřát za méně než deset tisíc korun včetně DPH.
Na rozdíl od většiny evropských zemí, ve kterých je E-208 jednoznačně nejprodávanějším elektromobilem značky (celosvětově je dokonce lídrem segmentu B v rámci elektrických vozů), v ČR tento model nemilosrdně válcuje jeho bratr, městské elektrické SUV Peugeot E-2008. Celkem se loni u nás prodalo jen 44 elektrických „dvěstěosmiček“. Teď má ale tento bezpochyby líbivý model šanci prodeje posílit.
Peugeot E-208 není žádnou novinkou. Značka ho uvedla už v roce 2020. Úspěch modelová řada 208 slavila takřka okamžitě. Malý model ocenila jak odborná veřejnost tím, že mu udělila titul Evropské auto roku 2020, tak i široká veřejnost, která tento vůz posunula do elitní skupiny nejprodávanějších modelů světa (bez rozlišení motorizace).
Elektrická verze modelu Peugeot 208 přilákala motoristy hlavně designem a typicky francouzským šarmem. Tyto vlastnosti ještě posílil facelift, kterým se model blýskl v loňském roce. Navíc přidal i pár nových prvků do své technologické výbavy.
Vůz nabízí hned dva typy elektromotorů, a to o výkonu 100 nebo 115 kW. Dojezd je pak až 362 nebo 408 kilometrů. Dobíjení je přitom velmi jednoduché. Můžete dobíjet i s obyčejnou zásuvkou, což je sice nejpomalejší způsob, ale pro nenáročné uživatele dostačující. Ideální je použít wallbox, kterému trvá naplnit velkou 51 kWh baterii asi pět hodin. Pomocí rychlonabíječky pak dobijete vůz na 80% za půl hodiny, což znamená, že ani na delších trasách vás elektromobil svými potřebami nebude nijak zásadně obtěžovat.
A jakou že tedy dostal Peugeot E-208 novou cenu? V ČR klesla z původních osmi set tisíc na výrazně přívětivějších 650 000 Kč. Tím by se mohla elektrická „dvěstěosmička“ dostat do hledáčku širšího spektra motoristů, než tomu bylo doposud. Navíc Peugeot nabízí i operativní leasing za méně než deset tisíc korun měsíčně.
Pokud malé auto vašim potřebám nestačí, můžete u této francouzské značky najít i něco většího. Peugeot totiž pokrývá velmi širokou škálu plně elektrických modelů od malého hatchbacku až po obrovské sedmimístné SUV či nákladní dodávky. A cenová zvýhodnění se u Peugeotu nevyhnula takřka žádnému segmentu. Například plně elektrické SUV Peugeot E-2008 pořídíte za 690 tisíc nebo praktické elektrické kombi E-308 SW za 820 tisíc korun. Oproti loňskému prosinci to představuje snížení skoro o 200 tisíc korun.