Elektrické Citigo a hybridní Superb mají cenovky
Škoda Auto zahajuje na domácím trhu v České republice předprodej svého prvního sériově vyráběného elektromobilu. Objednávat lze i hybridní vlajkovou loď Superb iV.
Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky Škoda zamíří k prvním zákazníkům počátkem příštího roku. Předprojed vozu ale již byl zahájen. „Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. „S modely CITIGOe iV Superb iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky Škoda, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.
Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky Škoda ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku. „Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce „Rok zdarma s ČEZ“ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.
CITIGOe iV, prcek za cenu mnohem většího vozu
Škoda CITIGOe iV zaujme na první pohled novinkami ve svém vnějším designu. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA. Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích.
CITIGOe iV je nabízeno výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.
Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem Extra ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10 000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč). Škoda zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let respektive 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70% původní kapacity baterie.
Městský vůz je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 Nm. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h. Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.
Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox). Nabití vozu z nuly na 80% kapacity baterie prostřednictvím běžné 230V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80% výkonu za 60 minut.
Škoda CITIGOe iV odstartuje v ČR na částce 429 900 Kč.
Superb iV, vlajková loď s hybridním pohonem
Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky na českém trhu rovněž plug-in hybrid Superb iV, dostupný taktéž počátkem roku 2020. První sériově vyráběný model značky Škoda s plug‑in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor. Nabízí tak maximální systémový výkon 160 kW (218 k).
Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu pak jen 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije za 5,5 hodiny. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě Škoda Superb Sportline.
Další vozy na obzoru
V příštím roce uvede Škoda na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB. Do konce roku 2022 uvede na trh celkem 10 modelů s různým stupněm elektrifikace, hlásících se k rodině iV. Škoda Auto očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25%.