Nabídka ojetin v lednu výrazně stoupla a zlevnila

Cena ojetých vozů v České republice v lednu 2020 klesla, průměrný věk prodávaných ojetin ale narostl a taktéž se zvýšil počet ujetých kilometrů. Zájem o ojetiny ale neklesl. I proto se v síti AAA AUTO prodalo nejvíce vozidel v měsíci lednu v celé historii tohoto prodejce.

Ojeté vozy vjely do nového roku ve znamení enormně nižší pořizovací ceny a většího počtu aut k výběru. Zatímco v prosinci 2019 se jejich cena pohybovala nejčastěji okolo 149 000 Kč, v lednu klesla na 136 000 Kč. Zájemci mohli vybírat ze 107 000 vozů, tedy o deset tisíc více než v prosinci. Data přinesl kontinuální monitoring trhu ojetých vozů, který provádí mezinárodní síť autocenter AAA AUTO.

Leden 2020 se do statistik promítl jako štědrý měsíc nejen co do ceny vozů, ale i co se týče jejich množství. Kromě levnějších pořizovacích nákladů, které oproti prosinci 2019 klesly o 13 000 korun, se značně rozšířila nabídka vozů, konkrétně o 10 000 aut. „Letošní teplé lednové počasí má významný vliv na zvýšený zájem lidí o výměnu automobilu, proto se nejen zvýšila nabídka automobilů, ale vzrostla i poptávka po nich. Jen v našich autocentrech jsme v lednu prodali o 19% více aut než vloni a uplynulý měsíc tak pro nás byl s více než 7000 vozy prodejně nejsilnějším lednem za skoro třicet let působení na trhu. Díky predikci ekonomů, že dojde k zdražení automobilů, lze očekávat nárůst zájmu o nákup ojetin i v následujících několika měsících. Lidé si budou chtít pořídit vozy ještě za stávající ceny,“ podotýká Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Nárůst počtu automobilů v nabídce s nižší cenou se odráží na stáří automobilů, které se zvýšilo na 9,7 roku. Vzrostl i nájezd kilometrů o 6000 na 157 000. Nabídka nejčastěji nabízených modelů se oproti prosinci nijak nezměnila, a to na žádné z prvních 10 příček. Radovali se tak především zájemci o modely Škoda Octavia, Škoda Fabia či Volkswagen Passat a Golf, kterých se v nabídce sešlo opět největší množství a výběr byl proto nejpestřejší. Většina vozů, přesněji 50,5%, měla dieselový motor, 46,2% aut byla na benzin a 2,98% tvořily automobily na hybridní pohon.

I když některé modely jsou u řidičů oblíbené dlouhá léta, postupně začínají z trhu mizet, a to z pochopitelných důvodů, mezi které patří opotřebení materiálu, nedostupnost součástek či servisu a podobně. Mezi takové patří na prvním místě Škoda Felicia, která loni oslavila již 25 let na českém trhu. Zatím, co v roce 2018 jich šlo do šrotu 2157, loni to bylo již 3214. Obdobný pokles výskytu zaznamenává i Škoda Octavia, zejména se svou první řadou. Loňský pokles tohoto modelu představoval 2781 kusů. Dva roky po sobě klesá i počet vozu Renault Megane. Předloni se jednalo o 1292 odepsaných vozů, v roce 2019 to bylo dalších 1182 kusů.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.