Zákazníci sítě AAA AUTO letos v létě kupovali nejvíce úsporné hatchbacky

Hatchbacky tvořily v červenci a srpnu více než 28% poptávky v síti autocenter AAA AUTO. Po dvou letech tak sesadily z prvenství kombíky. Prodaných automobilů s benzínovým motorem bylo 56%.

V červenci a srpnu se nákupní chování zákazníků našeho největšího prodejce ojetin oproti zbytku roku významně proměnilo. Po dvou letech pandemie, kdy byly na výsluní kombíky, si své pomyslné prvenství vybojovaly zpět hatchbacky, kterých se v síti autocenter AAA AUTO prodalo 28,3%. Vyplynulo to z prodejních statistik skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

„Pandemie covidu značně proměnila zákaznické chování. Lidé začali více řešit praktičnost vozů a zásadní byl větší zavazadlový prostor. Toto léto došlo po dvou letech ke změně a na výsluní se vrátily hatchbacky, o které byl v naší síti autocenter největší zájem. Kvůli zdražování cen energií a dalších komodit zákazníci více šetří. Často si pořizují i druhý nebo třetí menší vůz, který je pro každodenní dojíždění do zaměstnání výrazně úspornější na provoz. S nástupem zimní sezóny a částečnému zlevnění paliv lze očekávat, že hatchbacky opět v popularitě porazí kombi i SUV,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Hatchbacky v červenci a srpnu tvořily 28,3% z celkových prodejů skupiny. Kombíků se prodalo 25,7% a SUV 23%. Prohloubení rozdílu mezi cenou benzínu a dieselu v létě značně ovlivnilo nákupní chování zákazníků při koupi ojetého vozu. 56% zákazníků si pořídilo automobil s benzinovým motorem. Přitom poměr mezi oblibou těchto dvou druhů paliv se v letních měsících každoročně téměř rovná a takový výkyv není obvyklý.

„Lidé prostě hledají, kde ušetřit. To je i důvod, proč v létě nerostl tak výrazně zájem o automobily s automatickou převodovkou, které mají v porovnání s manuálem o něco vyšší spotřebu. Poslední tři roky se každé léto zájem zvýšil meziročně zhruba o tři procenta, toto léto jen o procento a půl,“ doplnil Vaněček.

Mezi modely aut se na prvních třech místech snad poprvé v třicetileté historii skupiny AURES Holdings objevily tři škodovky, konkrétně modely Octavia (9,6%), Fabia (6,2%) a Superb (3,2%). Nejoblíbenějšími letními barvami vozu jsou tradičně stříbrno-šedá (24,4%), bílá (18,2%) a černá (15,1%).

Mohlo by se vám líbit...