Vylepšené modely Karoq a Kodiaq pro modelový rok 2020

Modely Škoda Karoq a Kodiaq vstupují do modelového roku 2020 s rozšířenou nabídkou bezpečnostní a komfortní výbavy. Oba modely jsou nyní v nabídce s novým systémem Side Assist, který varuje před vozidly v mrtvém úhlu až na vzdálenost 70 metrů. Společným optickým identifikačním znakem obou vylepšených verzí oblíbených modelů SUV je nápis Škoda na pátých dveřích.

Škoda Karoq a Škoda Kodiaq se vedle nabídky prostoru pro posádku vyznačují také novým sebevědomým nápisem na pátých dveřích. Tento prvek se poprvé objevil na nových kompaktních modelech Scala a Kamiq i na modernizovaném modelu Superb. Postupně bude zdobit záď všech modelů značky Škoda.

Tato optická změna však zdaleka není jediným vylepšením pro modelový rok 2020. Určitě důležitější jsou vylepšení v oblasti výbavy a bezpečnosti. Novinku ale najdeme také pod kapotou a to v podobě dvoulitrového turbodieselu s výkonem 190 koní.

Side Assist s dosahem 70 metrů
Širokou paletu asistenčních systémů modelů Karoq a Kodiaq nyní rozšiřuje systém Side Assist. Ten u obou SUV nahrazuje dosavadní Blind Spot Detect. S novým systémem vzrostl i jeho dosah z dřívějších 20 na nynějších 70 metrů. Asistent pomocí dvou radarových systémů rozpozná vozidla, která se blíží zezadu, nebo jsou v mrtvém úhlu. Vylepšené jsou i varovné signály, které systém dává řidiči. Namísto ve skle zrcátek, jak tomu bylo doposud, se teď podpůrná světelná signalizace projevuje na vnitřní straně vnějších zpětných zrcátek. Signály jsou tak mnohem výraznější a kromě toho lze také regulovat jejich jas.

Systém pracuje při akceleraci od rychlosti 15 km/h a při brzdění až do rychlosti 10 km/h. Otázkou ale je, zda dosah 70 metrů není až příliš velký. Vždyť účelem tohoto systému by mělo být především vykrytí tzv. mrtvého úhlu a pro ten je dosah 20 metrů zcela dostačující! Pevnou součástí Side Assist je také Rear Traffic Alert. Ten při couvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se pohybují kolem zádi vozu.

Adaptivní podvozek DCC nyní i v kombinaci s pohonem předních kol
Výrazné zlepšení komfortu nabízí pro obě SUV značky Škoda volitelně dodávaný adaptivní podvozek DCC. Ten už není v nabídce jen pro vozy s pohonem všech kol, ale i v kombinaci s pohonem předních kol. Adaptivní podvozek DCC prostřednictvím elektricky nastavitelných tlumičů automaticky přizpůsobí tlumení a pružení podvozku stavu vozovky a aktuálnímu, popřípadě upřednostňovanému, stylu jízdy. Řidič se může prostřednictvím volby jízdního profilu také rozhodnout mezi režimy Comfort, Normal a Sport.

Kessy s pohybovým senzorem
Škoda postupně vybaví systém bezklíčového odemykání Kessy u všech modelů pohybovým senzorem v klíčku a sníží tak riziko odcizení vozu nebo vloupání se do něj. U systému, který je volitelně k dispozici pro modely Karoq a Kodiaq se signál vysílaný klíčkem, automaticky vypne, pokud klíčem není po dobu 15 minut manipulováno, protože například leží v zásuvce nebo na stole. Jakmile se klíčkem zase pohne, opět se aktivuje funkce vysílače. Poté lze jako obvykle vozidlo komfortně otevřít a nastartovat tlačítkem startu, aniž by se musel vzít do ruky klíč.

Nový motor 2.0 TDI pro model Karoq
Paleta motorů pro Karoq bude doplněna o nový motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k). Ten díky SCR katalyzátoru, AdBlue vstřikování a filtru pevných částic splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Agregát, známý již z modelu Kodiaq, je kombinován s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Nová sportovní kola pro model Kodiaq
Kodiaq vstupuje do modelového roku 2020 s novým typem kol z lehké slitiny. Sportovní dvacetipalcový disk Ignite s pneumatikou o širším rozměru 255 milimetrů je na přání pro modely Kodiaq Sportline i pro vrcholné modely Kodiaq RS a Kodiaq L&K. Pro kola od osmnácti palců výše je k dispozici také nový systém na kontrolu tlaku v pneumatikách. Pro model Kodiaq Scout jsou nyní v nabídce potahy sedaček z kůže s ventilací.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.