Vše co potřebujete vědět o nové Škodě Scala

Nový model mladoboleslavské automobilky vstoupil do prodeje. Přinášíme přehled cen, motorizací i výbavy, zkrátka všeho důležitého, co o Škodě Scala potřebujete vědět.

Automobil Škoda Scala přijíždí s nabídkou nových technologií, ve zbrusu novém designu a na moderní modulární platformě MQB A0. Proto se název Scala, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie Vision RS.

Co můžeme čekat?
– rozvor 2 649 mm, délku 4362 mm, šířku 1793 mm a výšku 1471 mm
– pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k)
– vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti
– Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla
– dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever
– bohatou výbavu s řadou moderních prvků

Svěží design
Proporcemi, čistými plochami, plynulými liniemi a vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi působí nový vůz Škoda Scala moderním a sportovním dojmem. Výraznou příď charakterizuje svisle orientovaná maska chladiče, velký přívod vzduchu, který se nachází pod ní, a vzduchové clony Air Curtain. Tornado linie, typická pro značku ŠKODA, vůz opticky prodlužuje a skvěle doplňuje dynamický tvar střechy. Širokou záď charakterizují aerodynamický střešní spoiler a sportovní difuzor umístěný pod nárazníkem.

Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto, říká: „Vůz Scala představuje důležitý krok v dalším vývoji designového jazyka značky Škoda. Není jen praktický a dostupný pro všechny, jak si lidé u našich vozů již zvykli, ale navíc má i velmi dynamický, sportovní a velice emotivní vzhled.“

Pro bezpečnější jízdu a lepší viditelnost za horších světelných podmínek a za horšího počasí má Scala jako první model kompaktní třídy ve standardní výbavě potkávací světla, světla pro denní svícení, zpětné světlo, brzdové světlo a zadní mlhové světlo vybaveny inovativními LED diodami. U Bi-LED varianty předních světlometů, která je součástí výbavového stupně Style, je použit bi-LED modul pro potkávací a dálkové světlo, tři další LED diody používá Corner a odbočovací světlo. Úzká LED lišta v horní části předního světlometu má funkci denního svícení a směrového světla. Ve spodní části zaujmou osvětlené řasy s LED technikou. Full LED varianta zadní skupinové svítilny nabízí také LED zpětné světlo a, poprvé v nabídce vozu Škoda, také dynamické směrové světlo.

Dynamické směrové světlo tvoří jednotlivé diody. Po aktivaci směrového světla se jednotlivé diody rozsvěcí po sobě směrem od vnitřní strany po vnější. Dynamická směrová světla jsou velmi dobře viditelná i při špatném počasí, což výrazně přispívá k větší bezpečnosti v silničním provozu.

Moderní interiér nadchne velkými displeji
Interiér novinky přináší emocionální designový jazyk studie Vision RS poprvé do sériově vyráběného vozu. Díky na přání dodávanému Virtuálnímu kokpitu s největším displejem ve své třídě o velikosti 10,25“ má řidič vše neustále na dohled. Charakteristická linie kolem samostatného displeje umístěného v zorném poli řidiče kopíruje tvar kapoty motoru a vytváří také ergonomicky tvarovanou opěrku ruky, která ovládá dotykovou obrazovku.

Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, je individuálně konfigurovatelný a nabízí řidiči pět různých režimů zobrazení. Nabídka zobrazení zahrnuje zobrazení Classic s velkým tachometrem a otáčkoměrem ve stylu analogových kruhových přístrojů, zobrazení Basic, Modern, zobrazení Sport a Extended, které po celé šíři displeje zobrazuje mapu navigačního systému Amundsen. Kromě toho je možné zobrazit různá uspořádání údajů o voze a o jízdě, rádiové stanice, aktivních asistenčních systémů nebo navigačních údajů.

Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“. Místo tohoto displeje je uprostřed palubní desky, nad středovými výdechy ventilace. Škoda Scala je také díky standardně zabudované kartě eSIM jako první model značky Škoda stále online a nabízí všem zákazníkům funkce tísňového volání a proaktivní servisní služby. U nejvyšší verze infotainmentu Amundsen jsou k dispozici nově aplikace infotainmentu.

Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení v bílé, nebo červené barvě, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla, vyhřívaná zadní sedadla nebo vyhřívaný volant.

Již na první pohled zaujmou anatomicky tvarovaná opěradla, samozřejmostí je dostatek prostoru pro posádku, ale i pro zavazadla. Zavazadelník o objemu 467 litrů potěší nejednoho motoristu. Sklopením zadních sedadel se dá rozšířit na 1410 litrů. Cestující chrání až devět airbagů. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce.

Celý zástup asistenčních systémů
Asistent hlídání jízdního pruhu a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou již součástí standardní výbavy vozu. Lane Assist rozpozná pomocí kamery jízdní pruhy na silnici a pomáhá řidiči držet se ve správném jízdním pruhu. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy a prediktivní ochrany chodců sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám.

Asistent rozpoznání únavy, který je dostupný na přání, varuje v případě poklesu koncentrace řidiče. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze také využít adaptivní tempomat, který je dostupný na přání. Adaptivní tempomat upravuje automaticky rychlost podle vozidla jedoucího vpředu a pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou DSG, tak vůz nejen zastaví, ale do tří sekund zajistí také automatický rozjezd vozidla.

Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupná zadní parkovací kamera a na přání dostupný parkovací asistent Park Assist, který automobil automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet. Parkovací asistent je již vybaven asistentem pro manévrování. Pokud senzory při parkování zaregistrují nebezpečnou překážku, která se nachází před nebo za vozidlem, automaticky vůz zabrzdí. Na přání dostupný asistent dálkových světel automaticky ztlumí dálková světla, pokud kamery zaregistrují blížící se vozidla nebo vozidla nacházející se před vozem.

Asistent změny jízdního pruhu, který je dostupný na přání, rozpozná pomocí dvou radarů na zádi, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Řidič je na to upozorněn světelnou signalizací na vnitřní straně krytu zpětných zrcátek. Zatímco známý asistent hlídání mrtvého úhlu má dosah radardu 20 m, asistent změny jízdního pruhu je aktivní až do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí asistenta změny jízdního pruhu je i asistent vyparkování , který při vycouvání z parkovacího místa upozorňuje na objekty, které se nachází za vozidlem.

Chytré prvky na palubě
Škoda Scala je jako první model ve své třídě na přání vybavena elektricky ovládanými pátými dveřmi, které se otevírají a zavírají stisknutím tlačítka. Kromě toho se zavírají lehkým zatažením otevřeného víka a ulehčují tak použití velkého zavazadlového prostoru, který může být na přání vybaven odkládacími sítěmi, mezipodlahou v zavazadlovém prostoru s cargo elementy a dělicí sítí v zavazadlovém prostoru. Novým prvkem ve třídě kompaktních vozů je také mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.

Nechybí ani velké množství Simply Clever prvků. Mezi ně patří nejen klasické prvky jako například držák parkovacích lístků na vnitřní straně A sloupku na straně řidiče, schránka s deštníkem ve dveřích řidiče nebo škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik, ale i řada dalších.

Vybrané prvky Simply Clever

› Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
› Ochrana proti natankování nesprávného paliva
› Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik
› Dva USB konektory vpředu a vzadu
› Držák parkovacích lístků na vnitřní straně A sloupku na straně řidiče
› Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
› Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
› Sklopné stolky na opěradlech zadních sedadel
› Pohotovostní poloha bezpečnostního pásu na zadních sedadlech
› Schránka na brýle
› Držák na multimediální přístroje (včetně slotu na klíče a mince)
› Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku)
› Odkládací síťové kapsy na vnitřní straně předních sedadel
› Držák reflexní vesty ve všech dveřích
› Odpadkový koš ve výplni dveří
› Háčky na sloupku B
› Cargo elementy pod podlahou zavazadlového prostoru
› Síť na krytu zavazadlového prostoru
› Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close
› Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
› Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
› Mezipodlaha v zavazadlovém prostoru
› Síťový program
› Oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru
› Dělicí síť v zavazadlovém prostoru
› Kryt zavazadlového prostoru v poloze za opěrou zadních sedadel
› TopTether
› Držák nápojů vpředu se systémem Easy Open
› Držák 0,5l lahví ve schránce zadních dveří
› Držák lahví o objemu 1,5 l v předních dveřích
› Držák karet v Jumbo Boxu

Pět motorů a na přání sportovní podvozek
Scala nabízí pět různých motorů. Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem a samozřejmě splňují emisní normu Euro 6d‑TEMP. Tři motory jsou benzinové o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový o objemu 1,6 l. V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1.0 G-TEC s provozem na zemní plyn CNG. Všechny motory jsou vybaveny rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Motor 1.5 TSI je navíc vybaven aktivním řízením válců ACT.

Právě patnáctistovka je v modelu Scala vrcholnou motorizací. Dsiponuje výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 250 Nm. Zvláštností tohoto motoru je aktivní řízení válců, které v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu. Tento čtyřválcový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Ostatní benzinové motory jsou tříválcové a mají objem 1,0 l. Základní 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) přenáší hnací sílu přes manuální pětistupňovou převodovku. Motor 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Pro sportovně založené řidiče je k dispozici nový na přání dostupný systém Sport Chassis Control. Podvozek, který je o 15 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané ventilem. To umožňuje sportovnější jízdu a intenzivnější kontakt s vozovkou. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select. Volba jízdního režimu také ovlivňuje reakci volantu, motoru a převodovky a umožňuje přepínání čtyř režimů Normal, Sport, Eco a Individual.

Ceny a výbavy
Základní cena vozu činí 394 900 Kč. Jedná se o motorizaci 1.0 TSI/85 kW ve výbavě Ambition. Ta nabízí například kotoučové brzdy i vzadu, LED přední i zadní světla, šestnáctipalcová ocelová kola, asistent rozjezdu v kopci a řadu dalších asistenčních systémů, klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, bluetooth, infotainment Swing s displejem 6,5″ dvojicí USB portů a 4 reproduktory či tísňové volání a proaktivní servis na 10 let. Nechybějí ani přední, boční a hlavové airbagy.

Stejná motorizace ve výbavě Style přijde na 449 900 Kč. Zde jsou už třeba kola z lehkých slitin, Bi-LED světlomety, dešťový senzor, startování tlačítkem, vyhřívání předních sedadel a trysek ostřikovačů, klasický parkovací asistent pro couvání, infotainment Bolero s displejem 8″, čtveřicí USB a osmi reproduktory.

Benzinový motor 1.5 TSI je k dispozici pouze ve výbavě Style a takový automobil přijde na 524 900 Kč. Turbodiesel 1.6 TDI/85 kW přijde na 434 900 v základní výbavě Ambition nebo na 489 900 ve výbavě Style. S převodovkou DSG je k dispozici s výbavou Style za 529 900 Kč.

Více se o cenách a výbavách dozvíte z PDF, které naleznete ZDE.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *