Volkswagen uvolnil první náhledy nového malého kempovacího vozu

Volkswagen přichází s prvními náhledy a informacemi o nástupci modelu Caddy Beach. Nový malý kempovací vůz vychází z nově vyvinuté 5. generace modelu Caddy. Nabídne například kompletně nově navržený koncept lůžek s větší variabilitou nebo panoramatické střešní okno umožňující spaní pod hvězdnou oblohou.

Volkswagen, konkrétně divize Užitkové vozy, nabízí již od roku 2005 kompaktní obytný automobil na základě modelu Caddy. Od začátku bylo cílem zachovat praktičnost pro každodenní provoz a vestavěné prvky, jakými jsou úložné tašky nebo lůžko, koncipovat jako vyjímatelné. Na tom se nic nemění ani u nejnovější generace. Malý sourozenec modelu California je naprosto všestranným automobilem pro mladé rodiny s nejrůznějšími koníčky, sportovce, nebo lidi v nejlepším věku. Zkrátka pro všechny, kdo oceňují osobní automobil s maximální flexibilitou, za jehož volantem se mohou kdykoli spontánně vydat za dobrodružstvím.

Jednou z nově nabízených možností je pozorování hvězd panoramatickým střešním oknem s plochou 1,4 m2. Kdo spí raději ve tmě nebo nechce být vzbuzen ranním sluncem, ten si může veškerá okna včetně střešního zatemnit. Vynikající komfort při spaní na téměř dva metry dlouhém lůžku, zajišťují pružinové prvky, používané rovněž v lůžkách modelů California či Grand California.

V zádi je uložen oblíbený lehký kempovací nábytek – křesílka a kempovací stůl z modelů California. Dvě praktické úložné tašky lze odnést domů a naplnit věcmi. Jejich umístění v prostoru zadního okna vozidla slouží pak také jako ochrana proti zvědavým pohledům.

Nový Caddy nabízí 19 asistenčních systémů. Mezi ně patří třeba Travel Assist, který poprvé v užitkovém voze Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. Rovněž nový je ve výbavě modelu Caddy asistenční systém Trailer Assist pro výrazně snadnější couvání s přívěsem, známý z modelu Crafter a řady T, asistent pro změnu jízdního pruhu nebo asistent pro vyjetí z parkovacího místa.

Nechybějí čtyřválcové motory nejnovějšího evolučního stupně, které jsou vybaveny filtrem pevných částic a splňují limity emisní normy Euro 6 pro rok 2021. U turbodieselů TDI s výkonem od 55 kW (75 koní) do 90 kW (122 k) se poprvé používá nový systém Twindosing. Prostřednictvím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue došlo v porovnání s předchůdcem k výraznému snížení emisí oxidů dusíku (NOx). Alternativou je přeplňovaný zážehový motor TSI o výkonu 85 kW (116 k).

Nový kompaktní kempovací vůz bude mít virtuální světovou premiéru na začátku září.

Mohlo by se vám líbit...