Verze Laurin&Klement rozšiřuje modelovou řadu Enyaq

Škoda Auto uvádí na trh nový Enyaq L&K a doplňuje tak své elektrické SUV o vrcholnou výbavu. Tato varianta pojmenovaná po zakladatelích Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi se vyznačuje specifickými designovými prvky karoserie i interiéru a nechybí ani rozsáhlá technická vylepšení.

Výbavu L&K dostanou obě karosářské verze modelu Enyaq

Modely Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol a Enyaq L&K 85x s pohonem všech kol poskytují maximální systémový výkon 210 kW – ten je však dostupný nanejvýš po dobu 30 sekund a to ještě jen za předpokladu splnění několika dalších podmínek, například nabití akumulátoru přes 88%. Obě provedení nabízejí zvýšený dojezd až 570 km v režimu WLTP a dobu nabíjení z 10% na 80% kapacity baterie za méně než 30 minut. Enyaq L&K je prvním modelem značky Škoda, který má nové uživatelské rozhraní pro snadnější ovládání a modernizovanou grafiku, která odráží novou firemní identitu značky Škoda. V nabídce bude jak Enyaq L&K, tak Enyaq Coupé L&K.

Škoda Enyaq L&K je snadno rozpoznatelná díky exkluzivním detailům v barvě šedá Platinum na specifických náraznících, stejně jako na difuzoru a vnějších zpětných zrcátkách. Boční prahy jsou lakovány v barvě karoserie. Lišty kolem bočních oken a střešní ližiny jsou chromované. Chromovaný je také rámeček masky se standardně dodávanou osvětlenou přední maskou Crystal Face s 131 LED diodami.

Součástí standardní výbavy jsou také Matrix-LED přední světlomety, které dokáží zabránit oslňování řidičů protijedoucích vozů a odstínit objekty s reflexními prvky, a Top LED zadní světla. Sklo pátých dveří a zadní boční okna jsou tónovaná. Enyaq L&K je standardně vybaven specifickými 20″ koly z lehké slitiny, na přání jsou k dispozici 21″ kola z lehké slitiny. Přední blatníky nesou plaketu s nápisem L&K. Nový model má na pátých dveřích nápis Enyaq, nově bez přídomku „iV“, bez kterého se obejdou také všechny další varianty budoucích čistě elektrických vozů Škoda včetně rodiny Enyaq.

To nejdůležitější se ale událo „pod kapotou“. Ve voze má totiž premiéru nová baterie a pohon. Vůz díky tomu nabízí vyšší maximální systémový výkon 210 kW, lepší zrychlení a delší dojezd. Enyaq L&K 85 s pohonem zadních kol zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, což je téměř o dvě sekundy méně než předchozí model Enyaq iV 80 s pohonem zadních kol. Nejvyšší rychlost nyní činí 180 km/h a maximální dojezd v režimu WLTP se dále zvýšil na 570 km.

Standardem je osvětlená přední maska Crystal Face se 131 LED diodami

Enyaq L&K 85x s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 6,6 sekundy a nabízí dojezd až 550 km. Nabíjecí křivka baterie byla optimalizována, a tak trvá vozu Enyaq L&K dobíjení akumulátoru z 10% na 80% kapacity méně než 30 minut.

Enyaq Laurin&Klement je vybaven nejnovějším softwarem ME4, který bude součástí všech verzí řady Enyaq vyráběných ke konci tohoto roku. Nový software přináší řadu vylepšení a nových funkcí. Patří mezi ně i funkce předehřevu, která baterii před zahájením nabíjení uvede do optimální teploty. Na výběr jsou dva režimy – proces lze spustit jak ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, tak automaticky bez zásahu řidiče během cesty k rychlonabíjecí stanici, a to na základě údajů z navigace.

S příchodem nové verze softwaru bude mít Enyaq L&K i všechny budoucí modely vylepšené uživatelské rozhraní, které přinese snadnější ovládání. Uživatelské rozhraní odráží novou firemní identitu značky Škoda a nové barvy značky Škoda jsou použity také v menu infotainmentu, ve virtuálním kokpitu a head-up displeji. Nová je také celá struktura menu v infotainmentu.

Samozřejmě nechybí luxusní interiér

Obsahuje tři základní softwarová tlačítka zobrazená ve třech rozích obrazovky. Po stisknutí ikony v levém horním rohu získá řidič přístup k nastavení vozidla, v pravém dolním rohu jsou k dispozici aplikace. Klepnutím do levého dolního rohu se řidič dostane na přepracovanou domovskou obrazovku. Ta nabízí pět podoken se třemi přednastavenými rozloženími, jejichž obsah lze upravovat.

Vylepšená byla také tlačítka „Oblíbené“ pro rychlý přístup k vybraným funkcím. Řidič si může nastavit až pět oblíbených funkcí pro jejich rychlé spuštění, kterými ovládá vybrané funkce vozu, například adaptivní vedení v jízdním pruhu, vyhřívání čelního skla nebo funkci recirkulace vzduchu. Ty jsou poté přístupné přímo v horní části displeje. Kromě toho lze prostřednictvím lišty ve spodní části displeje aktivovat až tři aplikace, například navigaci, menu mobilního telefonu nebo přehrávač médií.

Softwarová verze ME4 přináší do rodiny Enyaq také nové mapy navigace s nově umístěnými podnabídkami navigace a větší mapovou částí. Ovládací menu klimatizace bylo zjednodušeno, přehledová stránka nyní umožňuje ještě intuitivnější ovládání. Nová grafika poskytuje lepší přehled o stavu nabití baterie a možnostech nabíjení vozidla. Nový design virtuálního kokpitu a head-up displeje nyní rovněž odráží novou firemní identitu značky Škoda a nabízí rozšířené funkce.

Vrcholnou výbavu L&K mohou zvolit i zájemci o sportovněji působící verzi kupé

Nové je také osvětlení nástupního prostoru u předních dveřích. LED osvětlení integrované ve vnějších zpětných zrcátkách nyní promítá na zem místo nápisu Škoda nápis Welcome. Řidič, který vystupuje z vozu Enyaq L&K, může využít novou funkci bezklíčového systému Kessy. Ta nově automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla. Stav zamčených dveří je potvrzen akustickým signálem z houkačky alarmu.

Cena vozu zatím nebyla zveřejněna, vzhledem k cenové politice koncernu Volkswagen ale nelze očekávat, že by Škoda Enyaq L&K byla cenovou konkurencí pro velice bohatě vybavenou Teslu model Y. I tak si jistě své kupce najde, i když prodejní rekordy určitě trhat nebude.

Mohlo by se vám líbit...