V letních měsících vládnou trhu ojetin zářivější barvy

Prosluněné letní dny ovlivňují chování zájemců o ojeté vozy, kteří daleko častěji dávají přednost výraznějším barevným odstínům. Naopak v zimním období se více prodávají vozy v chladných barvách.

Sledování trhu s ojetými automobily přináší řadu zajímavých statistik. Nás tentokrát zajímaly prodeje podle barev v jednotlivých obdobích roku. Vyžádali jsme si proto statistiky od našeho největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO a ukázalo se, že preference kupujících se v průběhu roku mění.

Zatímco v létě stoupají prodeje ojetých vozidel ve výraznějších, veselejších barvách, v zimních měsících o ně zájem klesá a více se prosazují vozy s chladnějšími barvami karoserie. Rostou především prodeje automobilů ve žluté a zlaté barvě, stejně tak se daří zelené, fialové a hnědé. Naopak překvapivý pokles v létě zaznamenala jinak stále velice módní bílá.

„I při pořízení auta jsou lidé v různých ročních obdobích jinak rozverní. Nejvíce experimentují v letních měsících, kdy sahají po pestřejších barvách na úkor těch dlouhodobě nejoblíbenějších, kterými jsou šedo-stříbrná, bílá, černá či tmavě modrá. Tyto barevné odstíny v létě naopak mírně ztrácí. V červnu a v červenci letošního roku v síti autocenter AAA AUTO výrazně vzrostl prodej méně tradičních barev, jako jsou žlutá, zlatá, fialová nebo zelená,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna.

Zatímco v letních měsících zájem o vozidla ve stříbrné, bílé a černé barvě klesá, na podzim a v zimě je tomu zcela naopak. V chladnějších měsících zaznamenávají pokles prodeje výraznějších barevných odstínů a většímu zájmu se těší právě již zmíněná méně výrazná barevná provedení. Tyto barvy přitom za snížené viditelnosti snadno splynou s pozadím, zejména pak stříbrná a bílá, která snadno zanikne v podzimní mlze či při silném sněžení.

Motoristé s vozy v těchto barevných odstínech by tak v zimních měsících neměli spoléhat jen na světla pro denní svícení – při rozsvícených potkávacích světlometech svítí i koncová světla a vozidla jsou rozpoznatelná z daleko větší dálky. Paradoxně zájem o zářivější laky, a tedy i lépe viditelné vozy, roste až na jaře, kdy opět stoupá počet prosluněných dnů. To se pozitivně odráží na náladách kupujících, kteří pak vyhledávají veselejší barvy.

Mohlo by se vám líbit...