V letních měsících vládnou trhu ojetin zářivější barvy

Prosluněné letní dny ovlivňují chování zájemců o ojeté vozy, kteří daleko častěji dávají přednost výraznějším barevným odstínům. Naopak v zimním období se více prodávají vozy v chladných barvách.

Sledování trhu s ojetými automobily přináší řadu zajímavých statistik. Nás tentokrát zajímaly prodeje podle barev v jednotlivých obdobích roku. Vyžádali jsme si proto statistiky od našeho největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO a ukázalo se, že preference kupujících se v průběhu roku mění.

Zatímco v létě stoupají prodeje ojetých vozidel ve výraznějších, veselejších barvách, v zimních měsících o ně zájem klesá a více se prosazují vozy s chladnějšími barvami karoserie. Rostou především prodeje automobilů ve žluté a zlaté barvě, stejně tak se daří zelené, fialové a hnědé. Naopak překvapivý pokles v létě zaznamenala jinak stále velice módní bílá.

„I při pořízení auta jsou lidé v různých ročních obdobích jinak rozverní. Nejvíce experimentují v letních měsících, kdy sahají po pestřejších barvách na úkor těch dlouhodobě nejoblíbenějších, kterými jsou šedo-stříbrná, bílá, černá či tmavě modrá. Tyto barevné odstíny v létě naopak mírně ztrácí. V červnu a v červenci letošního roku v síti autocenter AAA AUTO výrazně vzrostl prodej méně tradičních barev, jako jsou žlutá, zlatá, fialová nebo zelená,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna.

Zatímco v letních měsících zájem o vozidla ve stříbrné, bílé a černé barvě klesá, na podzim a v zimě je tomu zcela naopak. V chladnějších měsících zaznamenávají pokles prodeje výraznějších barevných odstínů a většímu zájmu se těší právě již zmíněná méně výrazná barevná provedení. Tyto barvy přitom za snížené viditelnosti snadno splynou s pozadím, zejména pak stříbrná a bílá, která snadno zanikne v podzimní mlze či při silném sněžení.

Motoristé s vozy v těchto barevných odstínech by tak v zimních měsících neměli spoléhat jen na světla pro denní svícení – při rozsvícených potkávacích světlometech svítí i koncová světla a vozidla jsou rozpoznatelná z daleko větší dálky. Paradoxně zájem o zářivější laky, a tedy i lépe viditelné vozy, roste až na jaře, kdy opět stoupá počet prosluněných dnů. To se pozitivně odráží na náladách kupujících, kteří pak vyhledávají veselejší barvy.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.