Usedlé kombíky jsou passé, Peugeot razí cestu elegance

Doba, kdy vozy typu kombi byly strohé, konzervativní a vše v nich bylo podřízeno praktičnosti, je dávno pryč. Dnešní kombíky jsou mnohem atraktivnější a výkonnější.

I přes svou atraktivitu si dnešní kombíky stále zachovávají vlastnosti, kterými byl tento segment vždy výjimečný: protáhlou siluetu, a především velký objem zavazadlového prostoru. Názorným příkladem je nový Peugeot 308 SW, kde značka nastavila vysokou laťku – psali jsme o něm ZDE. Za úspěchem povedeného modelu 308 SW stojí dlouholeté zkušenosti značky Peugeot v oblasti verzí kombi. Byla ostatně jednou z prvních automobilek, která se tímto kdysi značně nejistým směrem vydala.

Pohled do minulosti
Zrod prvního kombi značky Peugeot se datuje do roku 1949, kdy byl představen Peugeot 203 kombi. V té době byl tento segment ještě v plenkách a nikdo nevěděl, zda si tento typ vozu najde na trhu svoji klientelu. Značka Peugeot si však svou strategií byla natolik jistá, že nabídla rovnou dvě verze svého kombi Peugeot 203: rodinný Familiale a jednodušší užitkovou verzi Commerciale.

Dobré přijetí těchto modelů podnítilo společnost Peugeot k dalšímu rozvoji nabídky. Již v roce 1956 uvedla značka na trh model Peugeot 403 kombi, který byl nabízen také v rodinné verzi Familiale a užitkové verzi Commerciale. V roce 1962 jej nahradil Peugeot 404 kombi, zatímco Peugeot 203 kombi čekal na svého nástupce až do roku 1965, kdy se na trhu objevil model Peugeot 204.

Historie kombíků se lvem ve znaku tak byla definitivně zahájena a postupem času se otevíraly nové kapitoly: Peugeot 304 a 504 kombi v 70. letech, Peugeot 305, 505 a 405 kombi v 80. letech, Peugeot 306 a 406 SW v 90. letech. Na začátku nového tisíciletí Peugeot tento žánr ještě rozšířil o dva originální modely: Peugeot 206 SW, jehož rozměry jsou na vůz kombi mimořádně malé, a Peugeot 307 SW, který převzal některé dobré nápady z vozů MPV. Seznam následně pokračoval verzemi SW modelů Peugeot 308 (1. generace) 407 a 508 (1. i 2. generace).

Další kombi kapitola
V roce 2021 přichází na scénu nové kombi značky: nový Peugeot 308 SW. Stejně jako hatchback, z něhož vychází, je tento model bezpochyby jedním z nejatraktivnějších vozů ve svém segmentu. Objem zavazadlového prostoru dosahuje 548 litrů a po úplném sklopení zadních sedadel dokonce 1574 litrů. Nový Peugeot 308 SW je praktický také díky třídílnému zadnímu sedasdlu, jenž lze sklopit přímo ze zavazadlového prostoru pomocí ovládacích prvků v bočních stranách.

Rozvor nového modelu Peugeot 308 SW byl oproti hatchbacku o 55 mm delší. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující vzadu a vůz získal stabilnější vzhled. Nakonec o tom všem jsem již psali při představení tohoto modelu.

Nový Peugeot 308 ve verzích hatchback i kombi SW je vybaven desetipalcovým 3D digitálním přístrojovým panelem a inovativním desetipalcovým středovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením a novým systémem Peugeot i-Connect Advanced. Plně konfigurovatelné přepínače i-toggles nahrazují tradiční ovladače. Další nedílnou součástí systému Peugeot i-Cockpit je malý volant.

První exempláře nového modelu Peugeot 308 SW se objeví na silnicích začátkem příštího roku. Značka již od uvedení na trh nabízí širokou škálu motorů, včetně dvou plug-in hybridů o výkonu 180 a 225 koní.

Mohlo by se vám líbit...