Turecká rallye je obrovskou výzvou pro C3 WRC

Citroën Total World Rally Team se vrací do Turecka, do země, kde zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC na šotolině v roce 2003 s vozem Xsara WRC. Vrací se s dvěma posádkami, Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm. Ti chtějí navázat na úspěch jejich slavných předchůdců. Aby se jim to podařilo, musí se především vypořádat s neuvěřitelně drsnými šotolinovými cestami, které čekají na jedenáctém podniku šampionátu.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia loni dojeli s pěti vyhranými rychlostními zkouškami mezi nejlepšími a krátce také soutěž průběžně vedli. I letos se dá předpokládat, že v Turecku budou znovu patřit k favoritům. Poté, co soutěž sídlila v Kermeru (2003, 2004, 2005, 2006 a 2008) a Istanbulu (2010) je centrum podruhé v Marmarisu.

Šestinásobní mistři světa jsou odhodláni bojovat zuby nehty o obhajobu titulu a spoléhají přitom na svoje nesporné jezdecké schopnosti a kvalitu, která je na rallye tohoto typu potřebná, neboť není čistě jen o rychlosti jako takové. Francouzská posádka bude do turecké rallye vyjíždět jako třetí hned po dvojici největších soupeřů v šampionátu.

Esapekka Lappi a Janne Ferm se na šotolině naposledy blýskli na Rally Finsko, kde skončili druzí, ale od té doby udělali velký pokrok v zacházení s C3 WRC na tomto povrchu. Po loňském pátém místě chtějí Finové prokázat talent pro šotolinu opět i letos. Budou spoléhat na svůj inteligentní styl pilotování a rovnováhu mezi plným výkonem a eliminací problémů. Jejich výhodou je devátá startovní pozice, ze které vyrazí na trať. Ta by měla být už vymetená, a tedy bez většího množství ostrých kamenů.

Citroën Total World Rally Team se na tuto extrémně náročnou soutěž připravoval co nejefektivněji v Řecku. Tam testoval na tratích, které využívají pořadatelé Acropolis Rallye, a které co do náročnosti snesou srovnání s těmi tureckými. Technici Citroënu strávili čtyři dny zejména na tlumičích C3 WRC, zkoušeli vylepšit schopnosti auta absorbovat nerovný povrch se zřetelem na pneumatiky, na které čekají horké turecké šotolinové cesty s kamenitým povrchem.

Více se dočtete na stránkách našeho partnerského magazínu RacingLife.cz ZDE

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.