Trhákem léta jsou MPV, prodává se jich o 26% více

Letošní, již druhé, „covidové“ léto se jako vloni většina Čechů vydává za poznáváním po České republice nebo upřednostňují dovolenou na chatách a chalupách. Proto také na trhu s ojetými automobily stoupá zájem o vozy kombi, SUV a MPV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry.

Nejvýraznější nárůst je v kategorii luxusnějších modelů, jako jsou například BMW 3 nebo Škoda Superb. Vyplynulo to z analýzy největšího prodejce ojetých automobilů, sítě AAA AUTO.

Letošní letní prázdniny nás donutily ke změně našich zvyklostí, proto se mnoho z nás rozhodlo namísto leteckého zájezdu investovat do automobilu. Výrazně stoupl zájem o kombi, SUV a MPV. Nejvýraznější nárůst ale zaznamenala kategorie luxusnějších modelů typu BMW 3 či Škoda Superb.

„Podíl prodaných kombíků se za poslední měsíc vyšplhal na třicet procent a jde tak o nejprodávanější variantu vozu. Zákazníci kvůli pandemickým opatřením omezili cestování hromadnou dopravou, proto větší vozy válcují ty menší, jako jsou například hatchbacky, které byly donedávna nejprodávanější variantou. SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na dvaceti jedna procentech. Nejvíce ale vzrostla poptávka po MPV, kterých se jen v červenci prodalo o dvacet šest procent více než před rokem,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO.

„Letošní letní sezóna patří obecně k těm nejsilnějším v naší historii, což potvrzuje i fakt, že jsme v červenci prodali vůbec nejvíce automobilů ve srovnání s předchozími červenci za dobu téměř třicetileté historie. V rámci skupiny jsme prodali přes osm tisíc sedm set automobilů,“ doplnila Topolová.

Přestože žebříček oblíbenosti rodinných automobilů vedou stále Škoda Octavia (10,7%), Škoda Fabia (6,3%) a Volkswagen Passat (5,6%), oproti loňsku se jich prodalo v síti autocenter AAA AUTO daleko méně. V případě Škoda Fabia poklesl zájem dokonce o 15,3%. Do popředí se začínají dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o BMW 3 se za poslední měsíc zdvojnásobil. V kategorii luxusních vozů roste i zájem o Škodu Superb, která je zároveň čtvrtým nejprodávanějším automobilem letošního léta.

„Pandemie a změna cestovatelských zvyklostí Čechů ovlivňuje i nároky na výbavu automobilů. Přestože komfortní prvky jsou stále na vzestupu, pozorujeme výraznější skok v zájmu o ně. Například automatickou převodovku volí u větších automobilů o osmnáct procent více zákazníků než vloni a poptávka tak tvoří již téměř třetinu ze všech prodaných vozů. To je nejvíce v naší historii,“ upozornila Karolína Topolová.

Oproti loňsku vzrostl i zájem o vozy s pohonem všech kol. V případě volby paliva, diesel poráží benzin a další alternativní paliva s podílem 60%.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.