Toyota zahajuje v Polsku výrobu dvoulitrového motoru

Společnost Toyota Motor Manufacturing Poland zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového benzínového motoru o objemu 2,0 litru. Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, ale i pro model RAV4 s konvenčním pohonem.

Zahájení výroby přichází krátce po nedávném oznámení sesterského závodu Toyota Motor Manufacturing Poland (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě.

Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe v rámci celkových evropských prodejů neustále roste, v prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy. Dnešní událost v závodu Toyota Motor Manufacturing Poland v polských Jelcz-Laskowicích odstartovala zahájení výroby nového benzínového motoru o objemu 2,0 litru TNGA, který bude sloužit pro hybridní provedení modelu Toyota Corolla i konvenční provedení Toyoty RAV4.

Nová linka na výrobu těchto motorů byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe, Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky představující investici o objemu cca 90 milionů eur byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.

Motor 2.0 Dynamic Force TNGA
Moderní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně dobrých emisí NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy s benzínovým motorem.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.