Toyota představila kupé GR 86, nástupce skvělého „gé-téčka“

Nástupce modelu GT86 byl oficiálně odhalen. Nejnovější zástupce sportovních vozů od Toyoty doplňuje portfolio vozů GR po boku již zavedených sportovních modelů GR Supra a GR Yaris jako třetí globální model s označením GR.

Od původního GT86, které bylo uvedeno v roce 2012 a které si dosud pořídilo přes 200 000 zákazníků z celého světa, zdědilo nové GR 86 klíčové charakteristiky přinášející ryzí potěšení za volantem. Očekává se, že bude nejlehčím čtyřmístným kupé v daném segmentu. Zásluhu na tom má intenzivní zaměření na snižování hmotnosti, jako je například hliníková střecha nebo panely karoserie.

GR 86 výkonově překonává předchůdce díky novému lehkému plochému čtyřválci s protiběžnými písty, jehož zdvihový objem narostl na 2,4 litru. Svými rozměry se nové kupé GR 86 prakticky nijak neliší od GT86, a tak si automobil zachoval nízké těžiště ve prospěch mimořádné agility. Ve srovnání s GT86 se také přibližně o 50 procent zvýšila torzní tuhost v zájmu ještě ostřejšího handlingu a preciznosti řízení.

Výsledkem zapojení značky do motoristického sportu jsou nově vyvinuté funkční aerodynamické prvky. Mezi ně patří i vzduchové kanály na přídi vozu nebo boční nástavce prahů, napomáhající GR 86 k lepší stabilitě a snadnějšímu ovládání. Vzhledem k tomu, že Toyota sportovní auta opravdu umí, bude řízení tohoto kupé skutečně radost.

Ostatně to platilo i o předchůdci, kterému někteří vytýkali omezený výkon (200 koní). Pokud ale do vozu sedl schopný řidič, který jej uměl využít naplno, bylo jasné, že i tech 200 koní stačí. Nová Toyota GR 86 má vpředu uložený motor a pohon zadních kol, stejně jako měl předchůdce. Agregát o objemu 2,4 litru dává výkon 173 kW (235 koní) a opět jde o jednotky typu boxer od Subaru – a ano, vůz opět vyjede i jako Subaru. Lišit by se měl jen předním nárazníkem. Ceny novinky zatím nebyly zveřejněny.

Mohlo by se vám líbit...