Toyota a Subaru budou společně vyvíjet elektromobily

Společnosti Toyota Motor Corporation a Subaru Corporation zveřejnily uzavření dohody o společném vývoji speciální platformy pro elektromobily s bateriovým pohonem pro střední a velké osobní automobily. Dále se dohodly na společném vývoji bateriového elektromobilu SUV nižší střední třídy, který bude každá z uvedených automobilek prodávat pod svou značkou.

Toyota a Subaru od uzavření dohody z roku 2005 postupně prohlubují svoji spolupráci v nejrůznějších oblastech, kam spadá i vývoj, výroba a prodej. Uveďme například aktivity, které v roce 2012 vedly k zahájení prodeje společně vyvinuté Toyoty GT86 a Subaru BRZ s pohonem zadních kol či originálního plug-in hybridu Subaru Crosstrek Hybrid ve Spojených státech, kde Subaru uplatnilo poznatky související s technologiemi hybridního pohonu od Toyoty.

Automobilový průmysl se aktuálně nachází uprostřed zásadní transformace, která nastává jednou za století. Automobilky, včetně Subaru a Toyoty se musejí věnovat rychlému vývoji technologií napříč nebývale širokým spektrem aktivit. Jedině tak mohou dokázat reagovat na nové výzvy, zahrnující konektivitu automobilů, autonomní řízení nebo jízdní asistenty, nové formy mobility, elektrifikované pohony a komponenty.

Před pár dna oznámená dohoda Subaru a Toyoty staví na podstatném prohloubení dosavadní spolupráce a představuje novou epochu kooperace se speciálním zaměřením na elektrifikované pohony a komponenty. Efektivní a rychlý vývoj vhodných produktů je naprostou nezbytností s ohledem na různorodost potřeby elektrifikace vozidel v jednotlivých zemích či regionech s různou energetickou situací a vládní politikou, stejně tak jako z toho vyplývající odlišnosti v ekologických předpisech, probíhajících fázích přípravy infrastruktury nebo poptávce trhu po elektrifikovaných vozidlech.

Obchodní využitelnost elektromobilů s bateriovým pohonem kromě toho vyžaduje baterie s vysokou kapacitou a společně s rostoucí oblibou vozů tohoto typu budou na dodávky baterií kladeny řádově vyšší požadavky. Samozřejmě za předpokladu, že obliba elektromobilů poroste a v regionech, kde se tak skutečně bude dít. Již dnes víme, že třeba v zemích V4 nemají elektromobily zrovna na růžích ustláno, a má to své důvody (vysoká cena vozu, omezený dojezd, dlouhé a mnohdy špatně dostupné doplňování energie, naprosto neekologický provoz vezmeme-li v úvahu fakt, že prakticky polovina elektrické energie pochází z uhelných elektráren).

Vzhledem nutnosti rychle reagovat na různorodé potřeby uvedených trhů a nejrůznější úkoly si Subaru a Toyota uvědomují nutnost prosazovat netradiční obchodní model, přesahující hranice odvětví a zapojující další podnikatelské subjekty se společnou vizí. Obě uvedené firmy společně vyvinou speciální platformu pro vozy s bateriovým pohonem (BEV), coby první krok v tomto směru a současně urychlí přípravu na výrobu spojením technologií představujících silné stránky jednotlivých subjektů a posílí spolupráci ve všech možných oblastech.

Nová platforma bude vyvinuta tak, aby umožňovala široké uplatnění napříč různými typy vozidel, včetně sedanů a SUV pro segment C (nižší střední třída), respektive sedanů a SUV pro segment D (střední třída), stejně tak jako efektivní vývoj odvozených modelů vozidel. V návaznosti na tuto dohodu s automobilkou Toyota nyní Subaru do tohoto společného projektu přesune své stávající zdroje v oblasti vývoje BEV.

Mohlo by se vám líbit...