Studie ID. Life: předzvěst malého elektromobilu od VW

Volkswagen chce v roce 2025 rozšířit nabídku elektromobilů v segmentu malých vozů, uvedením dalšího modelu z rodiny ID. Jeho základní cena má být přibližně 20 000 eur (těsně nad půl milionu korun). Prvním výhledem na toto vozidlo je studie ID. Life, která byla představena na mezinárodním autosalonu IAA Mobility 2021 v Mnichově.

Vize malého elektromobilu do města staví do popředí člověka a společné zážitky. Studie proto kombinuje trvalou udržitelnost a digitalizaci s neobvykle flexibilním konceptem používání. ID. Life lze používat například jako promítací sál, hrací centrum nebo k odpočinku pod širým nebem.

„ID. Life je naší vizí městské elektromobility příští generace. Studie ukazuje první výhled na model ID. v segmentu malých vozů, který uvedeme na trh v roce 2025 v cenové třídě kolem 20 000 eur. Elektromobilitu tak zpřístupníme ještě většímu počtu lidí,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.

„ID. Life jsme důsledně přizpůsobili požadavkům mladé cílové skupiny. Jsme přesvědčeni o tom, že v budoucnosti bude automobil v ještě větší míře odrážet životní styl. Budoucím zákazníkům nepůjde jen o mobilitu, nýbrž mnohem více o to, co se svým vozem mohou zažít. ID. Life je naší odpovědí na tento požadavek,“ dodává.

Design studie ID. Life sází na jednoduchost. Základním tvarem se vůz podobá elektromobilu Honda e (psali jsme o něm ZDE), na pohled ale více sází na jednoduché čisté plochy. Designéři se zřekli ozdobných prvků a dalších doplňků na povrchu karoserie i komplexních kombinací materiálů. Individualizovatelná a odnímatelná střecha z tkaniny se vzduchovými komorami umožňuje v ID. Life prožívat „open-air“ pocit z jízdy. Toto řešení navíc také snižuje hmotnost.

Koncept vychází z menší, speciálně pro segment malých vozů vyvinuté varianty modulární platformy MEB pro elektromobily. Poprvé je tak vozidlo koncipované na základě platformy MEB vybaveno pohonem předních kol. ID. Life s elektromotorem o výkonu 172 kW (234 k) zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy. Baterie s kapacitou 57 kWh umožňuje dojezd asi 400 kilometrů (WLTP).

Trvale udržitelný charakter studie ID. Life je patrný především z výběru materiálů včetně laků. Čirému laku karoserie dodávají přirozenou barvu dřevěné třísky, biologický základ mají i tvrdicí přísady. Tkanina se vzduchovými komorami pro střechu a přední kryt je vyrobena 100% z recyklovaných PET lahví. V interiéru zaujme kombinace dřeva u rámečků na přístrojové desce a v prostoru zadních sedadel s materiálem Artvelours Eco pro čalounění sedadel a výplně dveří. Jako základní suroviny pro výrobu pneumatik posloužily mimo jiné bio olej, přírodní kaučuk a rýžové plevy.

Interiér vozu lze snadno proměnit například v kino nebo hrací místnost. Výbava zahrnuje hrací konzole a projektor. Jako obrazovka slouží promítací plátno, které se v případě potřeby vysune z přístrojové desky. Individuálně lze připojit i další zařízení, jejichž napájení zajistí zásuvka 230 V/16 A v interiéru.

Koncept sedadel je extrémně flexibilní vzhledem k požadavku, aby byl vůz spolehlivým partnerem pro všechny životní situace. Přední řadu sedadel lze kompletně sklopit. Společně s rovněž sklopnými zadními sedadly je tak možné realizovat bezpočet variant od instalace sedadel jako v kině přes dvoumetrové lůžko až po užitkovou variantu s maximálně využitelným zavazadlovým prostorem.

Kamery a displej nahradily jak vnější, tak vnitřní zpětná zrcátka. Zásadní jízdní funkce se ovládají dotykovou plochou na šestiúhelníkovém volantu, který postrádá horní část věnce. Do ovládacího systému lze navíc integrovat chytrý telefon. Prostřednictvím vlastního zařízení, ať se jedná o chytrý telefon nebo tablet, může řidič ovládat například navigační systém. Hudbu, videa a hry, uložené v těchto zařízeních, lze snadno používat i ve vozidle. K jejich zobrazování poslouží promítací plátno.

Mohlo by se vám líbit...