Škoda zahajuje výrobu bateriových systémů pro platformu MEB

Škoda Auto zahajuje v Mladé Boleslavi výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu MEB v Evropě mimo území Německa.

Zahájení výroby bateriových systémů v Mladé Boleslavi je pro Škodu důležitý milník, neboť se jedná o zcela zásadní komponentu pro elektromobily, s nimiž koncern Volkswagen spojuje svou budoucnost. Na nově postavené výrobní lince může zhruba 250 zaměstnanců montovat více než 250 000 bateriových systémů pro platformu MEB za rok. Kromě vozů Škoda budou tyto bateriové systémy použity i v dalších modelech koncernových značek Volkswagen, Audi a SEAT, postavených na platformě MEB.

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB: Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh, střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh. Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh. Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. Škoda vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Novou výrobní linkou se zrychluje transformace podniku. Ve své strategii Next Level – Škoda Strategy 2030 automobilka plánuje, že do konce tohoto desetiletí bude ve všech třech českých výrobních závodech vyrábět elektromobily nebo elektrokomponenty. Cílem je dlouhodobé zajištění stávajících pracovních míst a současně vytváření nových. Do té doby automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu.

Za tímto účelem bude Škoda Auto v příštích letech dále pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily. Ty mají být cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

Mohlo by se vám líbit...