Škoda vyrobila sedmimiliontý vůz řady Octavia

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto sjela z linky sedmimiliontá Octavia. Počátky této modelové řady sahají až do roku 1959. V polovině devadesátých let byla první moderní generace Octavie vůbec prvním modelem značky, který od počátku vznikal pod taktovkou koncernu Volkswagen. Od té doby je Octavia základem úspěšného rozvoje mladoboleslavské automobilky.

Původní Octavia velkorysou nabídkou prostoru a moderní technikou přesvědčovala už od roku 1959. Tehdy byla osmým modelem značky Škoda s nezávislým zavěšením všech kol a zároveň osmým modelem české automobilky po druhé světové válce. Modelové označení Octavia bylo odvozeno od latinského slova „octo“, což znamená „osm“. Za dvanáct let výroby (sedan do roku 1964, kombi do roku 1971) vyrobila automobilka zhruba 400 000 vozů této oblíbené modelové řady.

Návrat známého jména otevírá novou kapitolu
Novodobá Octavia se představila na mezinárodním pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile na podzim roku 1996. Jednalo se o první model české automobilky, který vznikl zcela pod křídly koncernu Volkswagen. V dalším roce vyjelo z výrobních hal 61 000 octavií. V roce 1998 vyrobila společnost Škoda Auto už více než 117 500 vozů a výrobu tak téměř zdvojnásobila. Do roku 2010 vzniklo celkem 1 440 000 vozů Octavia první generace – v posledních letech souběžně se svým nástupcem.

S druhou generací zahájila značka celosvětovou výrobu
Druhou generaci modelu Octavia představila automobilka světové veřejnosti na ženevském autosalonu v březnu 2004. Druhý novodobý model plynule navázal na úspěchy svého předchůdce, když zákazníky oslovoval svým nadčasovým a elegantním designem a navíc i prostorným interiérem. Model disponoval ještě větším zavazadlovým prostorem a byl vybaven nejmodernějšími technologiemi.

Vedle benzinových motorů s přímým vstřikem paliva, které byly k dispozici poprvé, se mohli zákazníci rozhodnout také pro nové šestistupňové manuální převodovky nebo automatické převodovky, včetně dvouspojkové převodovky DSG. Jízdní komfort zajišťovala nová víceprvková zadní náprava, bezpečnost zlepšoval systém ABS s brzdovým asistentem, který byl v evropských zemích součástí sériové výbavy. Dále nechyběly čtyři airbagy a nové aktivní hlavové opěrky. Celkem Škoda vyrobila zhruba 2 500 000 vozů Octavia druhé generace.

V roce 2005 byla zahájena výroba modelu Octavia druhé generace v indickém závodě v Aurangabádu, v roce 2007 rozjel výrobu modelu pro čínský trh závod Shanghai Volkswagen (dnes SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.). Od roku 2009 sjížděl tento vůz také z linek ruského závodu koncernu Volkswagen v Kaluze.

Třetí generace ve znamení dalšího růstu
V roce 2012 představila Škoda svůj bestseller ve třetí generaci a v následujícím roce zahájila výrobu modelu Octavia třetí generace na Ukrajině a v Kazachstánu. V únoru 2017 automobilka model výrazně přepracovala. Prostřednictvím mobilních online služeb Škoda Connect model poprvé přišel s nabídkou moderní a rozsáhlé konektivity. Do současné doby automobilka vyrobila zhruba 2 600 000 vozů Octavia třetí generace.

Světová premiéra čtvrté generace 11. listopadu 2019
11. listopadu 2019 se v Praze konala světová premiéra čtvrté generace tohoto bestselleru. Nová Octavia se při ní představila jako prostornější, bezpečnější, lépe propojená a emocionálnější než kdykoli předtím. Je delší a širší než její předchůdkyně, disponuje ještě větším zavazadlovým prostorem a díky novému designovému jazyku značky je její vzhled atraktivnější. Inovativní konektivita a nové asistenční systémy současně povyšují komfort a bezpečnost na novou úroveň.

Mohlo by se vám líbit...