Škoda Superb Scout: kombi pro každou příležitost

Vlajková loď značky Škoda ve variantě Scout se od svého zavedení v létě 2019 etablovala jako pevná součást modelové nabídky. Oblíbené je toto multifunkční lifestylové kombi zejména v severských zemích. Ve Švédsku a v Norsku se v tomto provedení objednává už každý devátý Superb.

Od poloviny roku 2019 škodovka nabízí třetí generaci své vlajkové lodi také v robustní verzi Scout. Vůz přijíždík zákazníkům s ochrannými lemy karoserie, standardně dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm. Díky velkému objemu zavazadlového prostoru 660 až 1950 litrů je možné přepravovat objemné outdoorové vybavení, jako jsou horská kola či jiné sportovní vybavení. Kromě toho je Superb Scout s tažnou kapacitou 2200 kg ideální pro tažení přepravníků pro lodě či koně nebo obytných přívěsů.

Výhody pohonu všech kol i na suché vozovce
Standardně dodávaný pohon všech kol nabízí enormní výhody nejen mimo zpevněné silnice, například na štěrku, blátě nebo na zasněžených cestách. V mnoha situacích zvyšuje pohon na přední a zadní nápravě trakci a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu. Za běžného provozu jsou poháněna pouze přední kola, pokud dojde ke ztrátě jejich trakce, převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola. Hnací moment tak zůstane zachován a síla se bez přičinění řidiče dostane vždy tam, kde je jí zapotřebí.

V případě potřeby směřuje až 90 procent hnací síly na zadní nápravu nebo až 85 procent na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav. Zaznamenávají a zpracovávají se také informace jako otáčky motoru, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu a příčné i podélné zrychlení. Při brzdění motorem, při nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru směřuje naprostá většina hnacího momentu na přední nápravu.

Robustní prvky karoserie a interiér se speciálními dekory
Superb Scout dostal offroadový vzhled. Vedle robustního předního a zadního nárazníku se vyznačuje i ližinami hliníkového designu a plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga, volitelně nabízená i ve dvoubarevném provedení, nebo nová devatenáctipalcová dvoubarevná hliníková kola Manaslu.

Interiér je v typickém stylu Scout, zdobí jej speciální lišty v dekoru dřeva, potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace materiálu Alcantara a kůže (na českém trhu dodávána standardně). Díky velkému prostoru a všestrannosti je vůz vhodný jak pro lifestylově a sportovně založené zákazníky, tak i pro rodiny s dětmi.

Pod kapotou výhradně dvoulitry
Škoda Superb Scout je k dispozici výhradně s nejsilnějším naftovým a benzinovým motorem této modelové řady. Vznětový agregát 2.0 TDI má výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 Nm. Zážehový motor 2.0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW (272 k) a jeho maximální točivý moment činí 350 Nm. Kromě pohonu všech kol jsou standardně obě varianty vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG, ale také motoristy tolik neoblíbeným systémem Start-stop. Díky dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek.

Matrix-LED světlomety jsou u vozů Scout velice oblíbené
Volitelné LED-Matrix světlomety jsou u majitelů vozu Škoda Superb Scout velice oblíbeným výbavovým prvkem. Tento inteligentní systém, který umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu, byl dosud objednán pro 93 procent všech prodaných vozů. Velice oblíbené jsou i potahy sedadel v kombinaci Alcantara a kůže, kterou si objednalo 84 procent všech zákazníků (na českém trhu 100%, jde o standardní výbavu modelu), a závěsné zařízení, kterým disponuje 76 procent všech objednaných vozů.

Celých 87 procent všech zákazníků provedení Scout se rozhodlo pro vznětový motor 2.0 TDI s nižší spotřebou paliva, 13 procent pak pro motor 2.0 TSI. Téměř polovina všech vozů Superb Scout (48 procent) jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech Manaslu. Sériově montovaná stříbrná osmnáctipalcová kola Braga představují 27 procent objednaných vozů, jejich antracitová verze 25 procent. Nejoblíbenější barvou modelu je odstín modrá Lava, za níž následuje bílá Moon a šedá Quarz. Na čtvrté pozici se umístila nová metalická barva oranžová Tangerine, která je nabízena exkluzivně pro model Superb Scout.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.