Škoda Slavia, druhý vůz pro Indii

Po modelu Kushaq představí Škoda v tomto roce ještě druhý vůz své modelové ofenzívy, určený pro indický trh. Nová Škoda Slavia rozšíří paletu sedanů české automobilky o další model ze segmentu A0. Vůz nabízí velkorysý prostor typický pro značku Škoda a dva benzinové motory TSI. Součástí bezpečnostní výbavy je až šest airbagů a několik asistenčních systémů.

Jméno nového sedanu připomíná počátky firmy Laurin&Klement v Mladé Boleslavi. Od roku 1896, tedy rok po jejím založení, začali Václav Laurin a Václav Klement úspěšně prodávat svá první společně navržená jízdní kola pod obchodním názvem Slavia. Nová Škoda Slavia tak opět představuje začátek nové éry, tentokrát na indickém trhu. Jméno vozu tímto vzdává hold počátkům společnosti Škoda Auto.

Délka nového vozu 4541 mm, šířka 1752 mm a výška 1487 mm. Rozvor je 2651 mm. Díky kompaktním vnějším rozměrům se Škoda Slavia skvěle hodí do indických velkoměst. Zároveň je však díky vzdušnému vnitřnímu prostoru ideálním společníkem pro rodiny.

Cestující ve voze chrání až šest airbagů. Standardně se montuje pouze patří airbag řidiče a spolujezdce. Za příplatek lze získat hlavové a boční airbagy vpředu.

Pro nový model Škoda Slavia jsou v nabídce pouze dva přeplňované benzinové motory TSI. Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1.0 TSI s výkonem 85 kW (115 k). Čtyřválcový motor 1.5 TSI má výkon 110 kW (150 k). Oba agregáty se pojí s pohonem předních kol a Škoda Slavia je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou.

Pro motor 1.0 TSI se na přání dodává šestistupňová automatická převodovka, přičemž motor 1.5 TSI lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento motor je rovněž vybaven aktivním řízením válců (ACT) – systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce a snižuje tak spotřebu.

Kamufláž nového modelu navrhl indický designér Shreyas Karambelkar. V rámci vypsané designérské soutěže dorazilo do společnosti Škoda Auto India v Púně více než 200 návrhů a pět z nich bylo vybráno do finálového kola. Vítězný design zvolila porota ve složení Gurpratap Boparai, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited, Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India, a Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti Škoda Auto. Designér Shreyas Karambelkar vyhrál výlet do Prahy a setkání s Oliverem Stefanim.

Mohlo by se vám líbit...