Škoda představila studii Vision GT

Na autosalonu Shenzhen-Hong Kong-Macao International Auto Show, který potrvá ještě do 9. června 2019, vystavuje Škoda první předzvěst budoucího člena rodiny SUV v Číně. Studie Vision GT je městské SUV, v němž se snoubí kompaktní rozměry s velkorysou nabídkou prostoru v interiéru. Ještě v letošním roce bude představena sériová podoba vozu. Čína pak bude jediným trhem, na kterém česká automobilka nabídne pět různých modelů SUV.

Sportovním, dynamickým a emocionálním stylem vozu Vision GT rozvíjí Škoda svůj expresivní designový jazyk vozů SUV. Na přídi vynikají nové vertikální lišty masky chladiče. Zrcadlí světelnou lištu a vytváří tak dynamický trojrozměrný efekt světla a stínu. Ostře vykreslené Matrix LED-světlomety se skládají ze šesti prvků ve tvaru krystalů. Společně vytváří letící šíp a působivě tak odkazují na tradiční logo značky.

Elegantní černá střecha svou jemně klesající linií plynule přechází do zádi. Design zadních sdružených světel zcela novým způsobem interpretuje pro značku Škoda typický tvar písmene C. Z bočního pohledu jsou pro vizuální dojem rozhodující linie na bocích vozu.

Díky svým kompaktním rozměrům je Škoda Vision GT ideálním vozem do městského prostředí. Toto městské SUV je dlouhé 4416 mm, široké 1906 mm a 1633 mm vysoké. Rozvor dlouhý 2611 mm je základem pro prostorný interiér automobilu. Důležité je ale i zdařilé obestavění vnitřního prostoru.

Sériová verze vozu Škoda Vision GT ještě v letošním roce rozšíří rodinu vozů SUV na čínském trhu. Čína se tak stane celosvětově jediným trhem, na kterém Škoda nabídne pět různých modelů kategorie SUV. Základ palety tvoří model Kodiaq a také Karoq, který je o 50 mm delší než jeho evropský protějšek. Čínská verze vozu Škoda Kamiq, Kodiaq GT a budoucí sériová verze vozu Vision GT, které byly všechny vyvinuty exkluzivně pro Čínu a v Číně, završují portfolio vozů kategorie SUV na největším trhu mladoboleslavské automobilky.

Pro značku Škoda je modelová ofenzíva SUV důležitým pilířem růstové strategie jak v Číně, tak na celém světě. V roce 2018 dosáhla na čínském trhu silnějšího růstu než kterákoli jiná evropská automobilka. I přes složité ekonomické rámcové podmínky navýšila značka své dodávky zákazníkům oproti uplynulému roku o 4,9% na 341 000 vozů.

Již v roce 1936 měla Škoda v Číně pět obchodních zastoupení. V roce 2007 se česká automobilka na čínský trh vrátila. Od roku 2010 je pro ní Čína největším trhem na světě.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *