Škoda obnovuje výrobu modelu Enyaq iV

Po několikatýdenním přerušení obnovila mladoboleslavská automobilka výrobu modelu Enyaq iV. Zpočátku bude z linek sjíždět zhruba 1000 vozů týdně, kapacita by se ale měla postupně navyšovat. Důvodem pro přerušení výroby byly omezené dodávky kabelových svazků od dodavatelů z Ukrajiny. Kromě toho automobilový průmysl i nadále trápí nedostatek čipů.

Společnost Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi obnovila výrobu plně elektrického modelu Enyaq iV. Kvůli omezeným dodávkám kabelových svazků bylo nutné produkci na několik týdnů přerušit. Kabelové svazky se vyráběly na Ukrajině a tak nepřekvapí, že jejich výrobu narušila válka.

Nyní jsou dodávky potřebných dílů opět zajištěny a výrobu je možné obnovit. Dlouhodobým cílem automobilky je zachování plné výrobní kapacity. To ovšem závisí na dostupnosti dílů, přičemž další vývoj v tuto chvíli nelze předpovídat.

Po obnovení výroby se počítá s týdenní kapacitou 1000 vozů Enyaq iV a tato úroveň by se měla během následujících dvou měsíců postupně navyšovat. V dlouhodobém horizontu se v závodě v Mladé Boleslavi denně vyrobí až 370 vozů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV.

Enyaq iV vychází z modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Vůz vzniká v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a je tak jediným modelem na bázi MEB v Evropě, který se vyrábí mimo Německo. Automobilka kvůli němu přebudovala stávající linku a upravila ji i pro potřeby vozů kategorie MEB. Díky tomu zde – jako v jediném evropském závodě koncernu Volkswagen – probíhá současně výroba automobilů se spalovacími motory (na modulární platformě MQB) a elektromotory (na platformě MEB). Ze stejné linky tak vedle plně elektrického Enyaqu sjíždí i nejprodávanější model Octavia.

Mohlo by se vám líbit...