Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu

S novým modelem Enyaq iV udělala česká automobilka významný krok v realizaci své elektromobilní strategie. První sériový model značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) v sobě spojuje typické přednosti vozů Škoda, které kombinuje s elektrickým pohonem. Široký výběr verzí korunuje vrcholné provedení RS iV.

Škoda Enyaq RS iV již lze objednávat v České republice za doporučenou prodejní cenu 1 644 900 Kč včetně DPH. Všichni autorizovaní prodejci už zahájili příjem objednávek, a výrobce slibuje, že první exempláře budou svým majitelům k dispozici v průběhu druhého čtvrtletí letošního roku. Snad to tedy Škoda dodrží – množství odstavných ploch, kde čekají nové škodovky na chybějící díly toto tvrzení totiž moc nepodporuje.

„Po úspěšném uvedení modelu Enyaq iV, který se ihned stal jedničkou českého trhu a v současnosti drží třetinový podíl mezi všemi elektromobily, přináší nový Enyaq RS iV ještě více dynamiky a emocí. Spojuje velkorysý vnitřní prostor s atraktivním vzhledem a jízdními výkony, které označení RS iV dělají čest,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.

Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW (299 koní) a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě, má stálý pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 6,5 sekundy, maximální rychlost je 180 km/h. Je tedy o 20 km/h vyšší než u všech ostatních variant tohoto elektromobilu. O ovladatelnost ve vysokých rychlostech se stará sportovněji laděný podvozek s progresivním řízením. Vůz disponuje dojezdem přes 500 km v režimu WLTP.

Design přídě zvýrazňuje maska Crystal Face, kde 131 LED diod osvětluje vertikální lamely a horizontální linku přední masky. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky Škoda má i Enyaq RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Vysoký standard základní výbavy potvrzuje vyhřívané čelní sklo, navigace či balíček Asistovaná jízda 2.5.

Uvedením modelu Enyaq RS iV značka Škoda ještě více zpřehlední strukturu své nabídky. Nejprve si zákazník zvolí jeden ze dvou designů interiéru – RS Lounge nebo RS Suite, které jsou exkluzivně nabízeny pro tuto variantu. Následně lze vybírat z celé řady výbavových paketů či jednotlivých prvků výbavy, mezi které patří například tažné zařízení nebo panoramatické střešní okno.

Další elektrické modely se představí již brzy
Uvedením verze RS iV se dále rozšiřuje nabídka modelové řady Enyaq iV na českém trhu, cesta elektrifikace značky Škoda však teprve začíná. Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2026 uvést celkem 3 nové plně elektrické modely: vedle sedmimístného rodinného vozu vycházejícího z konceptu Vision 7S to budou ještě kompaktní SUV a malý městský elektromobil. Ten by podle výrobce měl zpřístupnit lokálně bezemisní pohon široké skupině zákazníků. Do roku 2030 chce Škoda Auto dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70%.

Nebude to mít ale lehké. Automobilka Tesla nedávno výrazně zlevnila a například model Y, který je konkurent Enyaqu iV, je nyní nabízen výrazně levněji než Enyaq iV RS a přitom je rychlejší (dle verze 217 až 250 km/h) a současně opravdu velice úsporný. Tesla navíc slibuje dodání vozu nejpozději do tří měsíců od objednávky. Může tak zle zamávat s prodeji elektromobilů evropských automobilek. A to tu ještě nemáme očekávanou čínskou ofenzívu, která by měla přinést na evropské trhy cenově dostupnější elektromobily.

Mohlo by se vám líbit...