Škoda Enyaq iV Sportline: elektromobil zkouší hrát na sportovní notu

Nové plně elektrický vůz značky Škoda vyráběný v Mladé Boleslavi nabídne tradiční modelovou variantu Sportline. Černě lakované prvky karoserie, velká kola z lehké slitiny a snížený sportovní podvozek dodávají modelu Enyaq Sportline iV dynamický vzhled. V interiéru zaujmou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, tříramenný sportovní multifunkční volant a dekorační lišty v dekoru Carbon. Verze Sportline nabídne tři pohonné jednotky.

Název Sportline označuje již tradičně vozy Škoda se sportovním vzhledem. Škoda nabídne tuto variantu i pro elektromobil Enyaq iV, a to hned ve třech variantách pohonu. Enyaq Sportline iV 60 nabízí maximální točivý moment 310 Nm. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 132 kW. Baterie, která má kapacitu 62 kWh (respektive netto kapacitu 58 kWh), umožňuje podle automobilky dojezd přes 400 km v režimu WLTP.

Verze Sportline iV 80 má silnější baterii o kapacitě 82 kWh (netto kapacitu 77 kWh) a dojezd dle automobilky činí více než 520 km v režimu WLTP. Elektromotor umístěný na zadní nápravě disponuje výkonem 150 kW. Stejnou baterii využívá také varianta Sportline iV 80x s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Tato verze má dva elektromotory a pohon všech kol. Dojezd činí dle údajů výrobce více než 500 km v režimu WLTP.

Škoda Enyaq iV nabízí skvělou dynamiku díky vysokému maximálnímu točivému momentu, který je díky elektromotoru dostupný ihned po sešlápnutí plynového pedálu. O pohon se starají zadní nebo všechna kola. Jízdní vlastnosti verze Sportline vylepšuje standardně dodávaný sportovní podvozek. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava o 10 mm.

Maximální rychlost činí u všech tří variant motorů 160 km/h. Sportovní vzhled vozu zvýrazňují designové prvky karoserie i interiéru. Robustně působící vůz působí sportovněji díky řadě prvků v černé lesklé barvě, mezi které patří výrazná maska chladiče, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku, nápis Škoda a plakety na pátých dveřích. Boční ochranné lišty jsou lakované v barvě vozu.

Dále automobil dostal specifický přední nárazník a plakety Sportline na předních blatnících. Sebevědomý vzhled zvýrazňují velká, leštěná dvacetipalcová kola z lehké slitiny Vega nebo jednadvacetipalcová kola z lehké slitiny Betria. Obě varianty kol v exkluzivním Sportline designu.

Enyaq Sportline iV je standardně vybaven Matrix-LED hlavními světlomety. 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Pokud kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, inteligentní světla automaticky zajistí, aby nebyly oslněny.

Designéři interiéru navrhli pro model Enyaq Sportline iV odlišné prvky. Potahy a strop v interiéru jsou převážně v černém provedení. Vzhled prostoru pro posádku umocňují dekorační lišty ve vzhledu Carbon na přístrojové desce a ve výplni dveří. Černý potah na přístrojové desce, který je vyroben ze syntetické kůže, zdobí šedé kontrastní švy. Interiér skvěle opticky doplňují vkládané koberce olemované paspulí ve sportovní šedé barvě.

Součástí designu interiéru jsou také exkluzivní, černá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Sedadla jsou potažená mikrovláknem Suedia a olemována šedou paspulí. Vůz je standardně vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, kterým lze pomocí snadno ovladatelných tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Věnec volantu potažený kůží zdobí šedé kontrastní švy, spodní část volantu pak plaketa s nápisem Sportline. Celkový dojem dokreslují kryty pedálů se vzhledem hliníku.

Stejně jako Enyaq iV se bude i verze Sportline vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jedná se o jediný vůz na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který se v Evropě nevyrábí v Německu. Cenu zatím automobilka nezveřejnila.

Mohlo by se vám líbit...