Škoda Enyaq iV s pohonem všech kol dostala ceny a již se prodává

Modelová řada Enyaq iV se postupně rozrůstá. Všichni autorizovaní prodejci značky Škoda na území ČR zahájili oficiální prodej nejvýkonnější varianty 80x, díky níž první škodovka na platformě MEB dostává pohon všech kol.

Škoda Enyaq iV 80x představuje třetí a dosud nejvýkonnější motorizaci použitou u elektrického SUV mladoboleslavské automobilky. Disponuje nejvyšším výkonem 195 kW a maximem točivého momentu 425 Nm. Proti dosavadním verzím iV 60 a iV 80 s pohonem zadních kol se může pochlubit pohonem 4×4. „Díky rozšíření nabídky o variantu s pohonem všech kol mají nyní zákazníci u modelové řady Škoda Enyaq iV skutečně široký výběr. Výhledově očekáváme její podíl na celkových prodejích modelové řady Enyaq kolem 20%,“ říká Jan Pícha, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika.

Bohatá základní výbava kopíruje již prodávané verze iV 60 a iV 80 s jednou výjimkou. Zatímco vozy s pohonem zadních kol vystačí s 50 kW DC nabíjením. Enyaq iV 80x je standardně dodáván se 130 kW DC rychlým nabíjením. Doporučená prodejní cena pro základní úroveň interiéru Loft kombinující látku a umělou kůži s hliníkovým broušeným dekorem byla stanovena na 1 277 900 Kč včetně DPH.

Za úroveň interiéru Lodge v kombinaci přírodní vlna/látka s hliníkovým dekorem se připlácí 16 500 Kč. Kožený interiér Lounge s šedým dekorem znamená příplatek 34 500 Kč, Suite v černé kůži s černým dekorem Piano stojí o 41 000 Kč více než výchozí verze. Za ecoSuite s hnědou kůží Cognac a černým dekorem Piano se připlácí 49 000 Kč.

Rovněž Enyaq Sportline iV 80x kombinující emocionální vzhled s dynamickými jízdními vlastnostmi odpovídá svou výbavou již dříve uvedeným verzím Sportline s pohonem zadních kol. Zásluhou mnoha prvků v černé lesklé barvě působí dynamičtěji, což umocňují dvacetipalcová antracitová litá kola Vega s designem určeným výhradně pro tuto variantu. I uvnitř dominuje černá – na čalounění, přístrojové desce i výplních dveří.

Interiér Škody Enyaq iV Sportline

Na rozdíl od dvouramenného volantu standardní specifikace je Sportline vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, na kterém lze pomocí tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Design interiéru podtrhují kryty pedálů s hliníkovým vzhledem. V tomto případě činí doporučená prodejní cena 1 357 900 Kč včetně DPH.

Pohonu 4×4 bylo docíleno použitím druhého elektromotoru, který je umístěn na přední nápravě a pohání přední kola. Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 Nm a dosahuje až 16 000 ot/min. Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou.

Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Ten disponuje výkonem 80 kW, největším točivým momentem 162 Nm a dosahuje maximálně 13 500 ot/min. Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Je tedy ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje zapojení pohonu předních kol (například na povrchu se sníženou adhezí).

Enyaq Sportline iV 80x má baterii o celkové kapacitě 82 kWh a využitelné kapacitě 77 kWh. Jeho maximální rychlost je 160 km/h a na jedno nabití ujede v režimu WLTP až 495 km. Ještě dodejme, že maximální výkon stanovený v souladu s UN-GTR.21 je přístupný po dobu až 30 sekund. Dostupný výkon pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je venkovní teplota, úroveň teploty, stav nabití a stav nebo fyzické stárnutí vysokonapěťové baterie. Nejvyšší výkon je k dispozici, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je přes 88%. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení výkonu až k nedostupnosti maximálního výstupního výkonu.

Teplotu baterie lze do určité míry ovlivnit pomocí funkce nezávislé klimatizace a úroveň nabití vozidla může být upravena přímo ve vozidle. Aktuálně dostupný výkon se zobrazuje na indikátoru výkonu vozidla. Pro zachování nejlepší využitelné kapacity vysokonapěťové baterie automobilka doporučuje každodenním používání nastavit cílovou úroveň nabití baterie na 80% (před dlouhou cestou ji lze změnit například na 100%).

Více o Škodě Enyaq iV Sportline jsme psali ZDE

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.