Škoda Enyaq Coupé iV: zveme vás na první průzkum novinky

Zatímco v přední části se novinka designově shoduje s elektrickým modelem Enyaq iV, směrem dozadu střecha plynule klesá a evokuje dynamičtější pocity. Nové linie provedení kupé si zatím můžete prohlédnout v originální kamufláži, jaká technika se ukrývá pod ní, ale už víme.

Díky splývavé zádi se konstruktérům podařilo mírně vylepšit aerodynamiku novinky, Enyaq Coupé iV se tak chlubí součinitelem odporu vzduchu cx 0,247. To je lepší hodnota než u klasického modelu Enyaq iV. Toto zlepšení má v praxi pozitivní vliv na dojezd elektromobilu, který se z 520 kilometrů v cyklu WLTP prodloužil na 535 kilometrů.

Standardem u nové karosářské varianty je skleněná panoramatická střecha. Svažující se záď auta přinesla také změny rozměrů, zatímco rozvor 2765 mm a šířka 1879 mm zůstávají zachovány. S délkou 4653 mm je verze kupé o 4 mm delší než klasický Enyaq iV a také je o milimetr vyšší, když měří 1617 mm.

Dynamicky tvarovaná karosářská varianta přitom zachovává většinu praktičnosti svého tradičně pojatého sourozence. Objem zavazadlového prostoru je velkorysých 570 litrů. V interiéru si zákazníci budou moci vybrat z různých výbavových stupňů, které přináší na palubu vozu různou atmosféru a vyhoví odlišnému vkusu.

Moderní a útulnou variantu představuje Loft, provedení Lodge vsadilo na udržitelné materiály, například potahy sedadel ze 40% panenské vlny a 60% z polyesteru vyrobeného z 318 recyklovaných PET lahví. Varianta ecoSuite pak disponuje čalouněním z koňakové kůže, která je vyčiněna ekologickým a udržitelným způsobem pomocí výtažků z listů olivovníku.

Zákazníci si u modelu Enyaq Coupé iV budou moci vybírat ze tří úrovní výkonu, dvou velikostí baterie a pohonu zadních nebo všech kol. Základní provedení iV 60 nabídne baterii s celkovou kapacitou 62 kWh (58 kWh využitelných) a disponuje elektromotorem o výkonu 132 kW, který pohání zadní nápravu.

Verze iV 80 má rovněž pohon zadních kol, výkon elektromotoru 150 kW a kapacitu baterie 82 kWh (77 kWh využitelných). Právě toto provedení se chlubí maximálním dojezdem přes 535 kilometrů na jedno nabití. Vrcholem nabídky pak bude provedení iV 80x s pohonem všech kol, které využívá rovněž baterii s vyšší kapacitou a disponuje systémovým výkonem 195 kW.

Automobilka již brzy jistě uvolní fotografie nekamuflovaného vozu a očekávat lze také zveřejnění cen. Ty však budou pro kupé jistě vyšší, než pro základní provedení modelu Enyaq iV.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.