Seat Tarraco FR PHEV: velké SUV dostalo hybridní pohon

Španělská automobilka Seat zvyšuje hospodárnost modelu Tarraco představením externě nabíjitelného hybridního pohonu (PHEV) a sportovního stupně výbavy FR. Vůz v novém provedení se stal jedním zhlavních lákadel stánku Seat na autosalonu ve Frankfurtu.

Hybridní Tarraco s možností vnějšího nabíjení je dalším krokem v realizaci strategie elektrifikace značky Seat. Do začátku roku 2021 má být na trh uvedeno šest modelů Seat a Cupra s elektrickým nebo externě nabíjitelným hybridním pohonem. Seat se tedy vydal stejným směrem, jako další značky koncernu Volkswagen.

„Externě nabíjitelná verze modelu Tarraco dokonale ilustruje naše zaměření na trvale udržitelnější mobilitu, ale zároveň si zachovává dynamiku a potěšení z jízdy, typické pro všechny vozy Seat. Tarraco bude jedním z mála modelů s externě nabíjitelným hybridním pohonem v segmentu velkých SUV a jsme přesvědčeni o tom, že má velký potenciál,“ řekl Luca de Meo, předseda představenstva společnosti Seat.

Seat Tarraco, navržený a vyvinutý v Martorellu, se vyrábí ve Wolfsburgu (Německo), srdci koncernu Volkswagen. Model Tarraco je díky novému externě nabíjitelnému hybridnímu pohonu hospodárnější. Poháněcí soustava zahrnuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW, elektromotor s výkonem 85 kW a sadu lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh.

Výhradně s elektrickým pohonem automobil dokáže ujet více než 50 km. Při požadavku vyššího výkonu spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 180 kW (245 k), maximální točivý moment je 400 Nm. Hybridní Tarraco díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 217 km/h a z klidu dokáže pokořit hranici 100 km/h za 7,4 sekundy. Ještě důležitější hodnotou jsou emise CO2 nižší než 50 g/km podle oficiální zkušební metodiky WLTP.

Stupeň výbavy FR zvýší atraktivitu velkého SUV Tarraco. Vnější design byl vylepšen širšími podběhy kol, sportovním zadním spoilerem a 19“ koly z lehké slitiny ve specifickém designu FR. Na přání je mohou nahradit broušená 20“ kola. Kromě uvedených změn zdobí příď maska chladiče FR s logem Seat. Vzadu umocňují vzhled nové zadní světlomety. Sportovnější styl modelu Tarraco FR je vyjádřen i novým reliéfním označením. Nová barva šedá Fura završuje změny exteriéru.

Tarraco také posouvá na ještě vyšší úroveň bezpečnost a praktičnost. Mezi nové prvky výbavy na přání patří Trailer Assist, asistent pro jízdu s přívěsem, který maximálně usnadňuje náročné manévrování. Další novinkou je nezávislé topení, které umožňuje rychlejší vyhřátí interiéru a zahřátí motoru na provozní teplotu v extrémně chladném počasí.

Nejnovější generace informačního a zábavního systému Seat zahrnuje nový navigační systém s 9,2“ displejem, který zvyšuje úroveň digitalizace tohoto SUV a vyznačuje se optimální odezvou na požadavky řidiče a rozsáhlou nabídkou funkcí z oblasti konektivity pro všechny cestující. Pasažéři vpředu si mohou nyní užívat komfortu elektricky nastavitelných sportovních sedadel s pamětí pro uložení polohy (na straně řidiče). Anatomicky tvarovaná sedadla jsou čalouněna kombinací sportovního materiálu se vzhledem neoprenu a sofistikované, řemeslně zpracované kůže pro maximální komfort. Zážitky řidiče umocní hliníkové pedály a nový sportovní volant s logem FR.

Tarraco se ve svém novém provedení stalo jedním z hlavních lákadel na stánku Seat na frankfurtském autosalonu. Výroba vozů se stupněm výbavy FR a pohonem PHEV ale bude zahájena až v průběhu následujícího roku. Zájemci si tak musejí ještě nějaký ten pátek počkat.

Mohlo by se vám líbit...