Seat chce vyrábět cenově dostupný elektromobil

Španělská automobilka by ráda do čtyř let uvedla na trh elektromobil s cenou blízkou hranici půl milionu korun. Oznámení tohoto záměru padlo na výroční tiskové konferenci společnosti.

Automobilka Seat oznámila, že v roce 2025 uvede na trh městský elektromobil. Seat s tímto vozem vstoupí do segmentu s cenovým rozsahem od 20 000 do 25 000 eur, který je zásadní pro zajištění cenové dostupnosti elektromobility pro širokou veřejnost. V nadcházejících měsících se definitivně rozhodne o výrobním závodu, z jehož bran bude toto vozidlo vyjíždět.

Předseda představenstva společnosti Seat Wayne Griffiths vysvětlil: „Od roku 2025 chceme ve Španělsku vyrábět elektromobily. Naší ambicí je vyrábět v Martorellu více než 500 000 městských elektromobilů ročně i pro koncern Volkswagen, ale potřebujeme k tomu jasnou podporu Evropské komise.“

Seat hodlá nejen vyrábět elektromobily, ale také vést vývoj celého projektu v rámci koncernu Volkswagen. Městský elektromobil je obrovským projektem z hlediska potenciálního objemu výroby a španělská automobilka si to uvědomuje. Stejně tak, jako si uvědomuje potencionální ziskovost.

„Plánujeme transformaci našeho technického centra, které je jediným svého druhu v jižní Evropě. Jedná se o zásadní výzkumné a vývojové středisko v tomto regionu,“ řekl Griffiths. „Jsme přesvědčeni o tom, že to je součástí naší odpovědnosti za elektrifikaci Španělska. Před 70 lety jsme postavili tuto zemi na kola. Naším cílem je nyní postavit Španělsko na elektricky poháněná kola.“

Wayne Griffiths v průběhu výroční tiskové konference společnosti také oznámil, že Cupra uvede na trh model Tavascan v roce 2024. Vůz Cupra Tavascan bude druhým 100% elektromobilem. Jako první se začne na konci letošního roku prodávat Cupra Born.

„Náš sen se splní a Cupra Tavascan se stane realitou. Model na základě platformy MEB koncernu Volkswagen bude navržen a vyvinut v Barceloně a na evropské i zámořské trhy se dostane v roce 2024,“ vysvětlil Griffiths.

Španělské značky tak stejně jako další značky koncernu Volkswagen zvyšují snahu o elektrifikaci své modelové nabídky. Otázkou je, jak moc se tato snaha setká s odezvou u zákazníků, kteří obecně elektromobily nepreferují – nakonec nabíjení elektromobilů není pro každého zrovna jednoduché, zejména pokud bydlí v bytovém domě a nemá tedy možnost natáhnout kabel od své zásuvky.

Mohlo by se vám líbit...