První Scanie na LNG v provedení low deck pro DHL

Společnost DHL si jako první v České republice převzala 3 nákladní vozidla Scania s pohonem na zkapalněný zemní plyn, které jsou v provedení „low deck“ – tedy díky nízké světlé výšce umožňují přepravci používat návěsy s vnitřní výškou nakládky 3 metry.

Nákladní vozidla Scania R 410 jsou poháněna osvědčeným třináctilitrovým šestiválcem o výkonu 410 koní. „Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z crossdocku v Nepřevázce do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ dodává Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL Supply Chain.

Točivý moment 2000 Nm a jízdní vlastnosti jsou u tohoto plynového motoru srovnatelné s dieselovým agregátem. Navíc je vozidlo tišší, produkuje až o 15% méně emisí CO2 a náklady na provoz LNG mohou být v závislosti na trase a nákladu nižší asi o 25%. Dojezd standardního tahače na zkapalněný zemní plyn pak může přesáhnout i více než 1100 kilometrů.

„Poptávka po ekologické přepravě je stále větší. Proto vám vlastnictví vozidla na LNG nebo LPG otevírá dveře do řady výběrových řízení,“ říká prodejce nových vozidel Scania Pavel Kluch. A dodává: „Zákazníci se mohou ucházet o nové zakázky, které by provozem klasických naftových vozidel nezískali.“

„Máme velkou radost, že se nám podařilo realizovat další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, která směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ říká Kateřina Rázlová. První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně.

„Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodává Kateřina Rázlová. Provoz na LNG navíc dává větší logiku než pomatený běh za elektrifikací, i když i v tomto směru Scania již podniká některé kroky. Avšak nákladní vozidla s dojezdem do 250 km na jedno nabití vypadají vedle konvenčních pohonů dost zoufale.

Mohlo by se vám líbit...