Přijíždí vylepšené škodovky modelového roku 2021

Pro rok 2021 se většina modelů mladoboleslavské automobilky dočká modernizace. Vozy nového modelového roku mohou zákazníci objednávat již nyní. Navzdory technickým inovacím nedochází k žádným změnám doporučených prodejních cen.

Modely Karoq, Kodiaq a Superb dostávají novou generaci infotainmentu MIB3, která přináší například bezdrátový SmartLink a digitální asistentku Lauru. Rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS. To všechno Laura zvládá už v šesti jazycích – vedle angličtiny, němčiny, francouzštiny, španělštiny a italštiny ovládá také češtinu. Je schopna porozumět i dialektům. Díky standardně dodávané eSIM kartě jsou vozy ŠKODA vždy online, což Lauře umožňuje kombinovat data uložená v paměti infotainmentu s online daty a na základě toho rychleji a pružněji reagovat. Přechod mezi online a offline službami probíhá plynule a uživatelé jej vůbec nezaznamenají.

Zásluhou nové funkce Personalizace 2.0 nemusejí uživatelé automobilů Škoda Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scala znovu nastavovat své uživatelské nastavení u nově zakoupeného vozidla nebo při přesedání mezi několika vozy. Veškeré nastavení ergonomických a komfortních parametrů se automaticky ukládá do cloudu prostřednictvím účtu Škoda Connect.

U modelů Superb a Karoq dochází k rozšíření asistenčních systémů o Panoramatický kamerový systém a Asistent pro manévrování s přívěsem. Ty byly dosud výhradní součástí modelu Kodiaq. Podobně jako nová Octavia dostávají i Superb, Kodiaq a Karoq konektory USB-C, přičemž jeden z nich může být na přání umístěn do vnitřního zpětného zrcátka. U modelů Fabia, Scala, Kamiq a Karoq stojí za zmínku update softwaru bezklíčového přístupu Kessy, který bude z důvodu lepšího zabezpečení deaktivován již po 5 minutách bez pohybu. Pro vozy Scala a Kamiq bude možné objednávat také rozpoznávání dopravních značek.

Škoda Auto dlouhodobě podporuje digitální příjem, který například v Norsku zcela nahradil FM vysílání. Nové formáty automobilka konzultovala s největším propagátorem digitalizace v České republice, Českým rozhlasem. Od modelového roku 2021 mají nově digitální radiopříjem DAB+ všechny infotainmenty vozů Škoda. Funkce, která nastoupila jako standard v nové generaci modelu Octavia, je tak v základní výbavě všech nových vozů mladoboleslavské automobilky.

V interiérech modelů Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq je vizuálně nejzřetelnější změnou nový volant, který již dříve dostala Octavia. Dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů, které jsou součástí Asistované jízdy 2.0. Tříramenný sportovní multifunkční volant se nabízí na přání (je standardem pro sportovní verze RS, Sportline a Monte Carlo).

Modelový rok 2021 přináší změny i pod kapotu. Pro Fabii je nyní znovu k dispozici automatická převodovka DSG pro benzinový motor o výkonu 70 kW. Chystá se rovněž modernizaci pohonných jednotek jednotlivých modelů. V průběhu letošního roku budou u modelů Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq postupně nahrazovat stávající motory nové agregáty s označením EVO. Některé jsou známé už z Octavie, která již používá jako základní pohonnou jednotku nový zážehový tříválec 1.0 TSI, vybavený turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a filtrem pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter). Ten pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech.

Čtyřválcový motor 1.5 TSI je vybaven technologií aktivního řízení válců ACT (Active Cylinder Technology), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a snižuje tak spotřebu. Oba motory mají plochu válců upravenou metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), která zvyšuje účinnost motoru, a pracují se vstřikovacími tlaky 350 barů. Tím zajišťují nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. Vrcholným benzinovým motorem je nová generace agregátu 2.0 TSI EVO. Nové naftové motory EVO díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR (Selective Catalytic Reduction) se dvěma katalyzátory vypouští až o 80% méně oxidů dusíku (NOx). Na zákazníky čeká i řada dalších drobných vylepšení napříč modelovými řadami.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.