Přijíždí Citigo e iV, první čistě elektrická škodovka

S příchodem modelu Škoda Citigo e iV začíná 124 let po založení společnosti nová éra mladoboleslavské automobilky. Tento čtyřmístný mini vůz je první sériově vyráběný automobil Škoda, který je výhradně poháněn elektromotorem, a to o výkonu 61 kW. Lithium‑iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km dle režimu WLTP. Sériová výroba tohoto ekologicky šetrného městského vozu bude zahájena v druhé polovině roku 2019.

Navzdory délce, která činí 3597 mm, a šířce, která činí 1645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek místa až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 litrů, čímž se ale stane automobil dvoumístný. Vůz Škoda Citigo e iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda.

Je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW a jak je pro elektromotory typické, je maximální točivý moment 210 Nm k dispozici ihned po startu. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak vůz zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Zdrojem energie je lithium‑iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80% kapacity za 1 hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80% kapacity 4 hodiny a 8 minut. U domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.

Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda Citigo e iV dobít také z běžné domácí zásuvky.

První mladoboleslavský elektromobil je nabízen výhradně v pětidveřové verzi a je k dispozici ve výbavovém stupni Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi. Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován.

Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nově uváděných modelů značky nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích.

Automobil je standardně vybaven dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16. Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Přepracován byl i interiér. Nový design má černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení. Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce.

Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci. Vůz je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu a disponuje čelními airbagy a nechybí ani hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.

Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket. Ten obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy. Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované.

Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování a zadní parkovací senzory. Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.