Přijela nová Škoda Enyaq Coupé iV

Elektromobil Škoda Enyaq iV je nově také v atraktivním provedení Enyaq Coupé iV. Tuto sportovněji střiženou variantu můžete mít navíc i ve sportovněji laděné verzi RS. Enyaq Coupé iV je tak prvním elektromobilem Škoda, nesoucím logo RS.

Po elektrickém Enyaqu iV se v nabídce Škody objevuje další elektromobil postavený na plně elektrické platformě MEB. Nový Enyaq Coupé iV představuje elegantnější a dynamičtější alternativu k původnímu vozu a společně s ním se bude vyrábět na lince v Mladé Boleslavi. V tom jsou obě provedení jedinečná, jde doposud o jediné modely na platformě MEB, které vznikají mimo Německo.

Enyaq Coupé iV také pokračuje v zavádění dalších novinek do nabídky elektrických vozů mladoboleslavské značky. Jednou z nich je i sportovněji pojaté provedení RS. To má především vyšší maximální rychlost, než ostatní verze.

Jelikož technika i základní designový jazyk vycházejí z modelu Enyaq iV, je pochopitelně hlavní novinkou v provedení verze kupé tvar karoserie. Od B sloupku se svažuje linie střechy ve stylu vozů kupé, což dodává automobilu emotivnější vzhled. Tento styl je podpořen sportovně tvarovaným předním nárazníkem a také novým provedením bočních prahů lakovaných v barvě karoserie.

Zcela nově je tvarována záď vozu s ostře lomenou hranou a nápisem Škoda pod ní na víku zavazadlového prostoru. Specialitou všech provedení Enyaq Coupé iV je prosklená panoramatická střecha, která navazuje na čelní a zadní sklo vozu, a která je vyvedena ve výrazném černém tónování. Dynamický design pak podporují kola s ráfky o velikosti 19 až 21 palců. Emotivní vzhled přináší i standardně dodávané LED přední světlomety.

Verze s pohonem všech kol mají dva elektromotory

Poprvé jako RS
Jako první elektromobil Škoda bude Enyaq Coupé iV k dispozici i ve sportovněji pojatém provedení RS. To tvoří vrchol nabídky. Verze RS disponuje systémovým výkonem 220 kW a točivým momentem 460 Nm, tomu odpovídá jeho dynamika: zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost činí 180 km/h, což je o dvacet kilometrů za hodinu více než u ostatních provedení modelu. Podvozek provedení RS i verze Sportline je vpředu snížen o 15 a vzadu o 10 milimetrů.

Enyaq Coupé RS iV dostává standardně prosvětlenou masku chladiče Crystal Face se 131 diodami, která se u ostatních provedení dodává na přání. Dále se varianta RS chlubí černými kontrastními prvky, jako jsou lišty oken nebo zadní difuzor. Varianta Sportline má masku chladiče v klavírním laku. U standardních verzí jsou rámečky v chromované vizuální úpravě. Stejně jako všechny ostatní modely RS značky Škoda má i Enyaq Coupé RS iV červený reflexní pásek v zadním nárazníku, který se táhne přes celou šířku vozu. Zadní nárazník varianty RS navíc dostal sportovnější vzhled.

Standardně dostává Enyaq Coupé RS iV černá dvacetipalcová kola Taurus a na přání antracitová jednadvacetipalcová kola Vision. Tato kola mají speciální aerodynamické zakrytování. Verze Sportline může mít buď antracitová dvacetipalcová kola Vega, nebo volitelně jednadvacetipalcová černá kola Betria. Pouze verzi RS si budou moci zákazníci pořídit kromě jiné i v exkluzivní zelené barvě Mamba. Pro standardní provedení vozu uvádí automobilka do katalogu nové barvy, třeba šedou metalízu Graphite, která nahrazuje barvu Quartz.

Přívětivý interiér
Ve výbavě sportovněji laděných variant nechybí ani Matrix-LED přední světlomety. V provedení RS najdeme standardně třízónovou klimatizaci a vůz je vybaven například progresivním řízením. Zákazníci si pak mohou u verze RS zvolit ze dvou designových provedení interiéru.

V obou případech dostanou obložení palubní desky a dveřních panelů v karbonovém dekoru, hliníkové kryty pedálů a sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a logem RS. V provedení Design Selection RS Lounge jsou sedadla čalouněna materiálem Suedia s limetkově zeleným kontrastním prošíváním a lemy. Tentýž barevný akcent najdeme na volantu nebo koberečcích i na palubní desce, která je rovněž čalouněna materiálem Suedia.

Na přání mohou zákazníci zvolit Design Selection RS Suite s čalouněním z černé perforované kůže se šedým kontrastním prošíváním. I tato barevná kombinace se promítá dále do interiéru. Varianta Sportline má také specifické provedení interiéru, kterému dominuje černý materiál Suedia.

U ostatních provedení si mohou zákazníci vybírat z designových linií interiéru, které již znají z modelu Enyaq iV. Standardem je tu Design Selection Loft s harmonickou kombinací černé a šedé barvy. Volitelná linie Lodge nabízí udržitelné materiály, například potahy sedadel jsou z 60% z recyklovaného polyesteru a ze 40% z přírodní vlny s pečetí Woolmark Company. Design Selection Lounge přináší kombinaci kůže a materiálu Suedia, verze Suite nabízí elegantní černou kůži, varianta ecoSuite má sedadla čalouněna kůží vyčiněnou za použití výtažků z olivovníku bez použití chemikálií.

Ve všech provedeních modelu Škoda Enyaq Coupé iV se může posádka těšit na řadu Simply Clever prvků a dostatek prostoru pro všechny cestující i jejich zavazadla. Těch vůz pojme ve standardním uspořádání 570 litrů. Výbava v podobě moderních asistenčních a bezpečnostních systémů a prvků a také v oblasti komfortu se víceméně shoduje s nabídkou již prodávaného Enyaqu iV. Zákazníci tedy mohou získat i tak moderní prvky jako head-up displej s rozšířenou realitou, až devět airbagů, služby konektivity s plánovanými vylepšeními pomocí softwarových aktualizací nebo parkovací asistent.

Čtyři výkonové úrovně
U modelu Enyaq Coupé iV mohou zákazníci vybírat ze dvou velikostí baterie a čtyř úrovní výkonu. Vedle zmíněné verze RS s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh využitelné kapacity), která má standardně pohon všech kol a výkon 220 kW, je v konfiguraci s touto baterií a pohonem všech kol k dispozici i provedení Enyaq Coupé iV 80x. To disponuje výkonem 195 kW a točivým momentem 425 Nm.

Dále je v nabídce provedení Enyaq Coupé iV 80 s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW. Právě tato varianta nabídne díky kombinaci úspornějšího pohonu jedné nápravy a velké baterie nejvyšší dojezd až 545 kilometrů (v cyklu WLTP). Základem nabídky je pak na většině trhů provedení Enyaq Coupé iV 60 s baterií o kapacitě 62 kWh (58 kWh využitelných) a elektromotorem o výkonu 132 kW pohánějícím zadní kola.

Majitelé novinky mohou nabíjet výkonem až 135 kW. Díky tomu lze baterii o kapacitě 82 kWh při rychlodobíjení nabít z 10 na 80% její kapacity za pouhých 29 minut. Doma lze pomocí wallboxu na střídavý proud nabíjet výkonem až 11 kW a vůz se v závislosti na velikosti baterie nabije za šest až osm hodin. Podobné časy lze očekávat u běžných veřejných nabíječek.

Standardně je automobil vybaven nabíjecím kabelem Mennekes, pro nabíjení z domácí zásuvky s napětím 230 V a výkonem 2,3 kW je na přání dodávána nabíječka kompatibilní se všemi běžnými nabíjecími zásuvkami. Škoda dodává i univerzální nabíječku iV s výměnnými konektory. V kombinaci s CEE adaptérem umožňuje nabíjení na výkonnějších zásuvkách až do 11 kW.

Zájemci si také mohou nechat domů nainstalovat jeden ze tří wallboxů Škoda nebo využít službu Powerpass pro jednoduché nabíjení na více než 260 000 místech v celé Evropě. Nechybí mezi nimi ani rychlonabíječky sítě Ionity. Elektřinu, kterou zákazníci prostřednictvím Powerpassu odebírají za zvýhodněnou cenu, uhradí pohodlně v měsíčním vyúčtování.

Mohlo by se vám líbit...