Premiéry z autosalónů jsou už po pár měsících v inzerci ojetin

Světové autosalony každoročně nabídnou desítky nových modelů všech známých i méně známých automobilových výrobců. Ať už se jedná o premiéry vozů na autosalonech v Ženevě, Paříži či Frankfurtu, bez výjimky se každý rok automobilky předhánějí v tom, která zde představí rychlejší, praktičtější, výkonnější či unikátnější model. Krátce na to se novinky vydávají na trh a následně se v ještě kratší době začínají objevovat na trhu ojetin.

Většina nově představených automobilů si rychle najde své příznivce. Ne každý, ale nový automobil koupí. Problémem zbrusu nových aut je pro drtivou většinu kupujících vysoká cena. Nové auto si rozhodně nemohou dovolit všichni motoristé. Mnoho z nich navíc záměrně nekupuje nová vozidla, ale raději si počkají, než se z novinky stane zánovní ojetina.

Tímto krokem se dají ušetřit i stovky tisíc korun. Vždyť nový automobil běžně ztrácí přibližně 20% své hodnoty ihned poté, co opustí showroom. V souvislosti s tím není bez zajímavosti, že se řada novinek během pár měsíců objeví v nabídce ojetin. Vyplývá to z analýzy inzerovaných ojetin se zaměřením na loňské premiéry, kterou připravilo AAA AUTO.

Ještě zhruba před pár lety platilo, že když si zájemce o konkrétní vůz chtěl koupit čerstvou novinku na trhu, na níž neměl dostatek financí, musel zpravidla čekat i několik let, než se první kusy vysněného modelu objevily na sekundárním trhu s ojetinami. Dnes je ovšem situace naprosto jiná. „Nově uvedené vozy na trh jsme schopni zákazníkům našich autocenter nabídnout zpravidla do několika měsíců od chvíle, kdy byl konkrétní model představen, respektive uveden do prodeje,“ říká, Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která provozuje síť autocenter AAA AUTO.

Typickým příkladem vozu, který se v inzerci začal objevovat již po několika měsících, je auto roku 2018, Ford Focus čtvrté generace. „Model, který byl představen na jaře minulého roku, se v nabídce naší značky Mototechna, která se zabývá prodejem zánovních vozů, objevil během letošního ledna, tedy necelý rok po jeho oficiální premiéře“ dodává Topolová.

Z modelů, které byly představeny v roce 2018, se již na sekundárním trhu začaly ve větší míře objevovat Hyundai Santa Fe, Mercedes třídy A nebo Citroën Berlingo. Prvně zmiňovaný hyundai se v České republice prodává nejčastěji za částku okolo jednoho milionu korun, Mercedes třídy A za průměrných 799 000 Kč a Berlingo s průměrnou cenovkou na hodnotě 411 000 Kč.

Nedávným novinkám na trh ojetých vozů významně pomáhají krátkodobé operativní leasingy. Řada mladých ojetin však původně plnila úlohu předváděcích vozů prodejců. Tato jen lehce ojetá, či spíše zajetá vozidla mívají za sebou ještě menší porce kilometrů. Většinou tak představují velice dobrou nabídku, z níž mohou motoristé v současné době těžit a na svůj vysněný automobil už nemusejí čekat tak dlouho, jako tomu bylo dříve.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *