Porsche Taycan Turbo S: 761 koní a bez turba!

Přestože má nové Porsche v názvu turbo, v jeho útrobách ho nenajdete. Jedná se totiž o elektromobil. Potěší tak brutálním zrychlením, ale…

Nováček od Porsche dokáže přepravit až čtyři cestující a svými jízdními výkony konkuruje prostornější Tesle S. V boční siluetě spatříte legendární „devětsetjedenáctku“, i když v tomto „provedení“ trochu povyrostla. Fanoušky značky a ikonického modelu 911 tak musí Taycan zaujmout. Na trh dorazí ve dvou verzích: Turbo a v silnějším provedení Turbo S.

A to ještě nebyla řeč o jízdních výkonech. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy (Turbo za 3,2) a z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy je excelentní. Maximální rychlost vozu pak činí 260 km/h. Tyto hodnoty jsou dílem dvou elektromotorů, každý najdeme na jedné nápravě (poháněna jsou tedy všechna kola). Ten zadní navíc používá dvourychlostní převodovku, přestože elektromobily běžně neřadí. To však není jediný výkřik techniky.

Celkový výkon elektromotorů slabší verze činí 460 kW, krátkodobě ale může být až 500 kW. V případě silnějšího provedení Turbo S může být výkon krátkodobě až 560 kW (761 koní). Dojezd silnější verze je dle WLTP 412 km, slabší zvládne až 450 km.

Bez zajímavosti rozhodně není elektrický systém vozu s napětím 800V (běžné je 400V). Akumulátor o kapacitě 93,4 kWh se pomocí výkonné nabíječky dá nabít na 80% za necelých 23 minut. Samozřejmě ale můžete nabíjet i z běžné domácí zásuvky – i když citelně pomaleji.

Automobil o nemalé hmotnosti 2295 kg nabídne dva zavazadelníky o objemu 81 vpředu a 366 litrů vzadu. Na řidiče čeká digitální přístrojový štít, nechybí vzduchový podvozek či elektronická kontrola tlumičů a systém elektromechanických stabilizátorů. Samozřejmostí je možnost volby jízdních režimů Individual, Range, Normal, Sport nebo Sport Plus. Zatímco první z nich nabízí individuální nastavení, režim Range je přizpůsoben pro maximální dojezd, zatímco na opačné straně stojí čistě sportovní nastavení Sport a Sport Plus.

Porsche Taycan Turbo přijde na trh s cenou přes 4 miliony korun a silnější Taycan Turbo S vyjde ještě o 1,5 milionu více. Za technické inovace si zkrátka tradiční výrobce sportovních vozů nechá zaplatit. Ale ruku na srdce, k čemu to všechno, když chybí poctivý a úchvatný zvuk silného spalovacího motoru?

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.