Pod lupou: Faceliftovaný Peugeot 2008

Městské SUV Peugeot 2008 je v České republice nezpochybnitelným králem modelové řady Peugeot. Sedm let po sobě drží pozici nejprodávanějšího vozu modelové řady a až do příchodu Škody Kamiq byl několik let také jedničkou v segmentu malých SUV. Teď přichází Peugeot 2008 v modernizované podobě.

Celkově omlazený Peugeot 2008 těží ze svého atraktivního vzhledu

Už první fotky naznačují, že s takovou vizáží si může být jistý, že ho o pozici na vrcholu hned tak nikdo nepřipraví. Je totiž atraktivnější a sebevědomější než kdy předtím. Jeho elektrická verze se navíc může pochlubit delším dojezdem, a to až 406 kilometrů.

Náš vs. evropský trh
V Evropě se sice model 2008 na pozici nejprodávanějšího peugeotu nikdy nevyšplhal, tu totiž z hlediska evropského trhu pevně drží jeho menší bratr, Peugeot 208, nicméně ani tak si „dvatisíceosmička“ nevede špatně. Od roku 2019, kdy byl vůz uveden, se ho celosvětově prodalo téměř 700 000 kusů, přičemž se vždy umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo.

V roce 2020 se pak objevila elektrická verze nazvaná e-2008, která se na celkovém úspěchu modelové řady 2008 podílela zcela zásadním způsobem. Se 75 000 prodanými kusy se stala průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4%, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.

Facelift a modernizace
Zákazníky vozu Peugeot 2008 přitahuje především jeho výrazný design, který je obecně popisován jako originální a robustní. Oceňovány jsou také jeho všestrannost a vzhledem k rozměrům karoserie i hbitost, díky nimž je model 2008 vhodný zejména pro aktivní motoristy. Úkolem designérského týmu Peugeot bylo ještě více posílit charakter vozu tím, že se umocní jeho příslušnost ke světu SUV a současně se posune na vyšší úroveň.

Facelift se ovšem nespokojil jen s designovými změnami karoserie. Vývojem prošel i interiér, palubní systémy a pohony. Nejedná se tedy jen o facelift, jde totiž o celkovou modernizaci modelu. Zcela nově je pak v nabídce elektromotor o výkonu 156 koní. Dojezd elektrické verze pak vzrostl na slušných 406 kilometrů. Podívejme se však na veškeré novinky
podrobněji:

Nový světelný podpis Peugeot vpředu
Peugeot 2008 je po vozech 508 fastback a 508 SW dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeot. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou u nového Peugeotu 2008 zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Tento nový světelný podpis je použit u všech verzí. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly.

Nová světla vzadu
Nová zadní LED světla mají nyní podobu symbolických tří drápů, podle nichž lze vozy Peugeot zezadu jednoznačně rozpoznat. Drápy jsou tvořeny třemi tenkými dvojitými horizontálními lamelami umístěnými nad sebou, které opticky vůz rozšiřují. Zpětná a směrová světla jsou rovněž opatřena LED technologií.

Záď dostala nová koncová světla

Přepracovaná přední část
Přední část oproti předchozí podobě vozu působí širší. Její specifický boční vzor navazuje na světlomety a zdůrazňuje tak vertikalitu a současně evokuje sílu vozu. U verze Active zdobí přední část leskle černý horizontální motiv. U verzí Allure a GT je přední část opatřena svislým vzorem v barvě karoserie, který doplňují decentní tmavé výplně. Barva vzoru v odstínu karoserie také umožnila lepší začlenění mřížky chladiče do nárazníku.

Nové odstíny
Jako uváděcí barva pro zahájení prodeje vozu byla zvolena moderní šedá Selenium. Další novou barvou v nabídce je bílá Okenite, která modrošedými odlesky podtrhuje sofistikovanost vozu. Verze GT se standardně dodává s černou střechou. Všechny nové vozy mají černá zpětná zrcátka bez ohledu na zvolenou barvu karoserie. Automobil je nyní nabízen v šesti odstínech karoserie: šedá Selenium, šedá Artense, bílá Okenite, černá Perla Nera, červená Elixir a modrá Vertigo.

Inovativní design kol
Vůz je opatřen koly z lehkých slitin s výrazným designem, které se poprvé objevily u modelu Peugeot 408. K dispozici je několik typů ve velikosti 16 palců „Noma“ (verze Active), 17 palců „Karakoy“ (Allure a GT) nebo 18 palců „Evissa“ (za příplatek u GT). Všechna kola z lehkých slitin mají čtyřpaprskový střed s vyraženým znakem Peugeot, který elegantně skrývá matice.

Modernizované znaky Peugeot
Přední, boční a zadní znaky vozu 2008 mají novou typografii a jsou nově v odstínu Basalt Grey. Model E-2008 (původně malé „e“ nyní nahradilo velké písmeno) je opatřen dvoubarevným modrobílým odznakem „E“. Vzadu se podpis Peugeot táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru.

Plně elektrická verze má nově označení s velkým písmenem, tedy E2008

Nové látky v interiéru
Všechny verze nového modelu 2008 získaly nové čalounění sedadel. U verze GT je nyní za příplatek v nabídce Alcantara.

Nový design digitálního přístrojového panelu
Přístrojový panel modernizovaného modelu 2008, je opět umístěn nad volantem, a je u verzí Allure a GT digitální. Jeho desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.

Desetipalcový centrální dotykový displej
Všechny verze 2008 jsou nyní standardně vybaveny desetipalcovým centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu (verze Active) nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect a Peugeot i-Connect Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k vybraným funkcím.

Kompaktní volant
Kompaktní volant je charakteristickým prvkem novodobých peugeotů s netypicky výš umístěným přístrojovým štítem. Volant má ve svém středu aktuální logo a případně ve spodní části i znak GT. Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.

Propracované ambientní osvětlení u verze GT
Interiér nového modelu 2008 GT nabízí ambientní osvětlení, které lze přizpůsobit. Na výběr je osm různých odstínů, z nichž některé jsou nové. Nyní jsou sladěny s odstíny centrálního dotykového displeje a zohledňují zvolený jízdní režim.

Dojezd elektrické verze až 406 km
Peugeot e-2008 je vybaven novým elektromotorem o maximálním výkonu 115 kW (156 koní), kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km oproti dřívějším 345 km.

Změn doznal i interiér osazený velkým displejem

Nejnovější generace konektivních infosystémů
Ve verzi Allure je automobil standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect, zatímco verze GT může být za příplatek vybavena systémem Peugeot i-Connect Advanced. Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního desetipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný – lze u něj nastavit více oken s widgety. Jednotlivými nabídkami lze snadno procházet a tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různé notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací.

Více zásuvek USB
Úrovně výbavy Allure a GT jsou standardně vybaveny třemi zásuvkami USB-C (dvě vpředu, jedna vzadu) a jednou zásuvkou USB-A (vzadu). Active si zachovává zásuvku USB-C vpředu, zatímco E-2008 má navíc jednu zásuvku USB-C a jednu zásuvku USB-A vzadu.

Výkonnější indukční nabíječka pro telefony
Vůz ve verzi Allure může být za příplatek vybaven 15W nabíječkou pro chytré telefony (dříve 5W), pro GT je tato nabíječka dodávána sériově. Je vždy umístěna za krytem středové konzoly a umožňuje rychlé dobití chytrého telefonu během používání funkce bezdrátového zrcadlení.

Parkovací kamery s vysokým rozlišením
Přední i zadní parkovací kamera nového Peugeotu 2008 nyní nabízejí obraz ve vysokém rozlišení. V závislosti na stupni výbavy je za příplatek k dispozici nová přední kamera s vysokým rozlišením (spojená se systémem sledování mrtvého úhlu), která umožňuje zobrazit 360° obraz bezprostředního okolí vozu, což je výrazně usnadňuje parkování.

Modernizovaný Peugeot 2008 dorazí na český trh pravděpodobně na podzim letošního roku. Cena zatím nebyla zveřejněna. Můžete si na něj počkat, nebo nečekat a pořídit stávající Peugeot 2008, a to za akční cenu sníženou o takřka sto tisíc korun. Aktuálně se Peugeot 2008 prodává za 499 500 Kč. Prodlouženou pětiletou záruku přitom dostanete zdarma.

Mohlo by se vám líbit...