Plně elektrická Škoda Enyaq iV odhaluje výkon a dojezd

Automobilka Škoda odhaluje první detaily modelu Enyaq iV, který bude k dispozici v několika verzích. Světlo světa spatřily také fotografie z testování, při němž byl vůz v maskovací kamufláži.

Přestože doba drahým technologiím nepřeje, Evropská unie zatím nehodlá opustit cestu elektromobility, i když vyplouvá na povrch stále více negativ tohoto pohonu. Automobilky, které se ani dříve nedokázaly postavit na odpor, teď doufají v zázrak, který by jim zajistil prodeje drahých vozů, přestože svět po Covid-19 bude zcela jistě jiný – řada motoristů bude zpočátku více šetřit a ne každý bude mít práci. Stejně jako jiné značky v dobré prodeje doufá i Škoda Auto.

Nejen Škoda, ale celý koncern Volkswagen přitom investoval do nástupu elektromobility obrovské částky. Investicím se přirozeně nedokázaly vyhnout ani další značky. Zatímco Volkswagen se s plně elektrickým modelem ID.3 potýká s velkými problémy, Škoda se chystá vypustit na trh své plně elektrické SUV pod znázvem Enyaq iV. Co o něm víme?

S délkou 4648 a šířkou 1877 milimetrů bude sériové elektrické SUV Enyaq iV jen o málo menší než klasicky koncipovaný model ŠKODA Kodiaq. Výška 1618 mm ovšem jasně naznačuje, že Enyaq iV bude dynamičtěji založený. Přesto se mohou zájemci i první elektrické SUV značky Škoda těšit na velkorysý vnitřní prostor. Podtrhuje ho nový koncept interiéru, který si zákazníci mohou vybrat v několika úpravách.

Škoda Enyaq iV za velkorysý vnitřní prostor vděčí i platformě MEB, která ukládá trakční baterie do podlahy vozu a posádce ponechává maximální prostor. Důkazem prostornosti je objem zavazadlového prostoru 585 litrů. Motoristé si budou moci vůz pořídit v několika provedeních s pohonem zadních, nebo všech kol, třemi různými kapacitami baterie a v pěti verzích celkového výkonu.

Základním stupněm bude Škoda Enyaq iV 50 s baterií o kapacitě 55 kWh, který bude mít na zadní nápravě elektromotor o výkonu 109 kW a slibuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití. Druhou možnost úředstavuje Enyaq iV 60 s elektromotorem o výkonu 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh. Tato varianta podle výrobce nabídne dojezd až 390 kilometrů. Nejdelší dojezd, dle automobilky až 500 kilometrů, umožní verze Enyaq iV 80 s baterií o kapacitě 82 kWh a elektromotorem s výkonem 150 kW.

Baterii o nejvyšší kapacitě využijí i dvě verze s pohonem všech kol, které budou mít kromě elektromotoru na zadní nápravě i druhý elektromotor vpředu. Verze Enyaq iV 80X bude mít výkon 195 kW, sportovněji laděné provedení RS pak nabídne 225 kW. Nejdynamičtější varianta umožní zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Obě verze s pohonem všech kol nabídnou podle informací automobilky dojezd až 460 kilometrů.

Nabíjení bude možné až výkonem 125 kW, což přinese možnost dobít baterii z deseti na 80% za čtyřicet minut.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.