Peugeot testuje nový závodní vůz 208 R2

Nová „er-dvojka“ nahradí v roce 2020 veleúspěšný součaný model, který řádí v kategorii dvoukolek na tratích našich i zahraničních rallye. Mezi jezdci velmi oblíbený vůz dostane nástupce s menším přeplňovaným motorem.

Nový Peugeot 208R2 chce být důstojným nástupcem současného modelu 208 R2, kterého se prodalo 450 kusů. Stávající vůz se stal bestsellerem ve své kategorii a současně nejoblíbenějším rallyovým speciálem v historii divize Peugeot Sport. Technici divize Peugeot Sport na novém závodním voze aktivně pracovali od začátku léta 2018. Nyní se poprvé vydal na silnice ve francouzském pohoří Vosges a vstoupil tak do dynamické fáze svého vývoje.

Nový Peugeot 208 R2 je opatřen tříválcovým turbo motorem o objemu 1,2 litru (současný vůz má pod kapotou výkonnou čtyřválcovou šestnáctistovku), který využívá nejnovější technologii PureTech. Základem je výkonný sériový motor, který inženýři divize Peugeot Sport vybavili pro závody větším turbodmychadlem a novou převodovkou. Vše je zabudováno do nové platformy CMP – společné pro vozy skupiny PSA segmentu B – nabízející nižší hmotnost a lepší dynamiku pro ještě lepší sportovní výkony.

Základem nového závodního vozu je sériový model Peugeot 208 druhé generace, který se představil na březnovém ženevském autosalonu.

Více se dočtete v našem partnerském magazínu RacingLife.cz ZDE

Mohlo by se vám líbit...