Peugeot překvapil novým logem

Peugeot je nejstarší stále fungující automobilová značka na světě. Byla založena už v roce 1810. Její logo lva ale vzniklo až o pár let později, a to v roce 1850. Lev značku provází dodnes, prošel však několika různými podobami. Nyní Peugeot odhaluje v pořadí jedenáctou.

První logo značky vzniklo zásluhou Emila Peugeota, který nechal místního zlatníka a rytce Juliena Blazera nový symbol firmy navrhnout a vytepat. Peugeot se v té době zabýval výrobou ocelových výrobků. Jedním z typických produktů byla pila, a právě pro její pružnost a ostré zuby si značka zvolila do svého loga lva. Ten se pak postupně začal objevovat na ostatních produktech firmy. V roce 1881 ho převzaly mlýnky na kávu, o rok později byl na kolech a od roku 1898 také na motocyklech.

Podoba loga se v průběhu času měnila. První lev z roku 1850 stál na všech čtyřech tlapách a balancoval na šípu. Toto logo bylo následně několikrát upraveno a existují také varianty pro různé typy produktů. Někde byl lev dvourozměrný, zejména pak na cedulkách připevněných například na šicích strojích či jízdních kolech.

U mlýnků na kávu byl ztvárněn na oválné plaketě, u automobilů nabyl trojrozměrné podoby. Soška predátora na kapotě auta sice působila impozantně, nicméně při srážce s chodcem mohla zhoršit následky nehody. Proto byla v roce 1958 tato 3D loga z aut definitivně odstraněna.

Kromě lva na čtyřech tlapách, je známa i podoba na třech a samozřejmě i na dvou nohách, tak jak ho známe dnes. Vzpřímeného lva dostalo logo značky v roce 1948. Kopírovalo v podstatě heraldický znak kraje Franche-Comté a Montbéliard, kde značka Peugeot vznikla, vystavěla své továrny a dodnes je tam doma. Původně byl lev ohraničený obdélníkem, stejně jako na erbu kraje, později byl uzavřen do trojúhelníkového štítu.

Síť autorizovaných prodejců dostane díky novému logu modernější vzhled

K nejzásadnější změně loga došlo v šedesátých letech. Štít byl zachován, ovšem tělo lva zmizelo. Zůstala jen hlava. Impozantní profil šelmy s vyceněnými zuby a bohatou hřívou vypadal opravdu reprezentativně. Vynikl zejména na modelu Peugeot 504, který byl s takřka čtyřmi miliony kusů nejprodávanějším vozem značky, dokud ho o dobrých 20 let později nepředběhla legendární „dvěstěpětka“.

Právě logo z modelu 504 inspirovalo tvůrce nového lva. Toho značka Peugeot představila před pár dny. Nové logo je tak adaptací z roku 1965. Spojuje tak historii značky se současností více, než by se mohlo na první zdát.

Vývoj loga Peugeot skvěle ukazuje toto video

 

Nové logo vzniklo ve studiu Peugeot Design Lab. Tato verze má oproti poslednímu logu z roku 2010 mnohem výraznější design. Pro Peugeot má nové logo být také symbolem nadcházející éry. V posledních pár letech značka kompletně zmodernizovala svou modelovou řadu, uzavřela strategickou alianci s Fiatem, do většiny svých modelových řad zavedla minimálně jednu verzi s elektrickým motorem.

Teď Peugeot navíc oznámil, že na chystá novou produktovou řadu, jejímž prvním zástupcem bude nová generace Peugeotu 308. Mimochodem jedná se o první oficiální zmínku o tomto novém modelu, přestože se o něm už nějakou dobu šušká. Jak bude vypadat odhalí automobilka 18. března. Jisté ale je to, že nástupce současné „třistaosmičky“ bude mít na kapotě tohoto nového lva.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.