Peugeot 208 Rally4 má na svém kontě první stovku

Peugeot Sport před několika dny vyrobil stý exemplář rallyového speciálu Peugeot 208 Rally4. Tento jubilejní kus se v dílnách Peugeot Sportu dlouho neohřál, okamžitě se totiž vydal za oceán, konkrétně do Peru, kde na něj už netrpělivě čekali. V Peru se totiž stejně jako i v České republice a v několika dalších zemích rozjíždí pohár pro jezdce s vozy značky Peugeot.

Dodání 100. vyrobeného kusu proběhlo přesně 12 měsíců poté, co si svůj nový speciál převzal úplně první klient. První rok života tohoto modelu by se zřejmě dal označit za dost turbulentní: plný omezení, nejistoty a zrušených soutěží. Přesto Peugeot Sport v uplynulém období nezahálel. Vyráběl a pouštěl do světa auta, která vyhrávala. Ve Francii získala posádka s Peugeotem 208 Rally4 ve třídě 2WD titul v mistrovství Francie na šotolině a další posádka pak zvítězila v šampionátu Itálie.

Celkově se loni Peugeot 208 Rally4 zúčastnil více než 250 soutěží v 18 různých zemích. To samo o sobě není vzhledem k okolnostem málo, nicméně v letošním roce se očekává, že se Peugeot 208 Rally4 předvede v mnohem větším formátu. Má se totiž zúčastnit nejméně sedmi pohárů v Evropě a Latinské Americe. Na obou kontinentech dostanou závodníci příležitost předvést kvality vozu na náročných tratích různých typů.

Ve Francii se například v rámci 208 Rally Cupu 2021 postaví na start loňský vítěz Mathieu Franceschi. Aby obhájil titul, bude se muset utkat s těmi nejlepšími francouzskými týmy včetně Saintéloc Racing nebo PH Sport. Poměrně početné startovní pole posádek s Peugeotem 208 Rally4 se očekává i v Cupu Iberica odehrávajícím se na španělských a portugalských tratích. Další pohár se pořádá v Itálii a pozadu nezůstanou ani v Maďarsku, kde by se poháru 208 Rally Cup mělo letos zúčastnit nejméně pět posádek. Novinkou v cupovém závodění je seriál, který organizují společně Belgie a Lucembursko. Zde se na startu objeví bok po boku příbuzné koncernové modely Peugeot 208 Rally4 a Opel Corsa Rally4.

Také čeští příznivci motorsportu budou mít v letošním roce řadu příležitostí vidět Peugeot 208 Rally4 v akci. O posledním březnovém víkendu se dva vozy objevily na Valašské rally. René Dohnal, který pilotoval jeden z nich, předvedl skvělý výkon a suverénně zvítězil ve své třídě i v rámci 2WD. Posádka druhého vozu, David Štefan – Ondřej Vichtora, pak skončila čtvrtá ve třídě a pátá v dvoukolkách.

Na opravdové klání posádek s vozy Peugeot si však musíme počkat do 8. května, kdy by měla jet Rallye Šumava Klatovy. Ta totiž bude první letošní soutěží zařazenou do Peugeot Rally Cupu 2021. Celkem jich má být šest, tedy všechny kromě Valašky, jak vysvětluje Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

Peugeot 208 Rally4 nahradil v programu Peugeot Sportu veleúspěšný Peugeot 208 R2

„Vzhledem k přetrvávající složité situaci jsme se rozhodli posunout start letošního Peugeot Rally Cupu až na Rallye Šumava Klatovy. Mělo by tak být dost času k přípravě sezóny, k dodání nových vozů z Francie a věřím, že i ke zdárnému zvládnutí pandemie. V kalendáři nám i přesto zůstává šest podniků, úvodní Valašku nahradíme Pačejovem, který se nám v loňském roce velmi líbil,“ prozradil Venturini.

Doufejme, že Peugeot Sport tedy tolik očekávané vozy dodá, a to nejen do ČR, ale i do dalších zemí tak, aby se populární Peugeot cupy rozjely. Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop, to vidí poměrně optimisticky: „Přestože celý motorsport zasáhla nebývalá krize, která trvá již rok, všechny naše týmy neúnavně pracovaly a prokázaly velkou vynalézavost a flexibilitu, aby naplnily očekávání našich zákazníků po celém světě. Do 31. prosince 2020 jsme dodali 82 vozů Peugeot 208 Rally4, nyní jsme na čísle 100. V této náročné a nezvyklé době se nám daří plnit objednávky, jejichž celkový počet se blíží 200. Budoucí majitelé vozu Peugeot 208 Rally4 tak budou včas připraveni na zahájení svých programů. Budeme i nadále poskytovat kvalitní technickou podporu na všech kontinentech, abychom pilotům Peugeot 208 Rally4 umožnili dál určovat tempo ve třídě 2WD.“

Technická specifikace 208 Rally4
Motor: přeplňovaný tříválec, objem 1199 cm3
Výkon: 208 k při 5450 ot/min
Točivý moment: 290 Nm při 3000 ot/min
Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
Diferenciál: mechanický samosvorný
Přední brzdy: kotoučové ventilované (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
Tlumiče: plně nastavitelné
Hmotnost: min. 1080 km, s posádkou 1250 km

Ceny
Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina
Kit šotolina nebo asfalt: 8990 € bez DPH
Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada
Výbava: 3990 € (zahrnuje: vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěry vozu, držák a popruh pro druhé rezervní kolo)
Software pro analýzu dat: 270 €
Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €

Nový závodní vůz už sbírá úspěchy

Mohlo by se vám líbit...