Omlazený Karoq poznáte podle nové přídě

Inovované provedení modelu Karoq přináší celou řadu významných vylepšení. Od designu, přes komfortnější a moderněji vybavený interiér, nové technologie a úsporné motory, až po nejmodernější bezpečnostní asistenty a konektivitu.

Automobilka Škoda pokračuje ve vylepšování svých SUV modelů. Po největším SUV Kodiaq teď dostává nové technologie i tvář kompaktní Karoq. Na první pohled viditelnou změnou je nová příď vozu. Podobně jako modelu Kodiaq jde o evoluční posun v designovém jazyku značky Škoda.

„Modernizovaný Karoq má nyní sebevědomější vzhled. Díky širší, šestihranné masce chladiče a novému přednímu nárazníku působí příď mohutnějším dojmem. Nové uspořádání užších LED předních světlometů mu dodává dynamičtější vzhled. Dynamický vzhled zádě podtrhuje nový design zadních světel. Nový střešní spoiler také opticky protahuje siluetu vozu,“ popisuje změnu šéfdesignér Oliver Stefani.

Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má teď Škoda Karoq robustnější vzhled. Přední světlomety, užší než u předchůdce, mají nové uspořádání se čtyřokou grafikou a jsou poprvé dostupné také v LED Matrix technologii. Změn doznala i řada dalších prvků.

Patří k nim zejména nárazníky, ale také třeba zadní spojler na vrcholu pátých dveří. Nový přední nárazník je lakovaný v barvě vozu. V jeho spodní části se nachází široký nasávací otvor s krystalickou mřížkovanou strukturou po stranách ohraničený designovým prvkem ve tvaru písmene L, který naznačuje průduchy k předním kolům. Nový štíhlejší vzhled mají i zadní světlomety, také zadní nárazník je oproti předchůdci více lakován v barvě karoserie. Karoq bude k dostání v celkem devíti barvách, dvě z nich – oranžová Phoenix metalíza a šedá Graphite metalíza – jsou pro tento vůz zcela nové.

Spojler na pátých dveřích je nově protaženější a celkově tím uhlazuje siluetu vozu, zároveň ve spojení s dalšími úpravami pomáhá zlepšovat aerodynamiku. Inženýři také přepracovali design kol z lehké slitiny. Ty jsou opět aerodynamicky optimalizované, ve dvou případech pak mohou mít speciální kryty, které proudění vzduchu ještě vylepšují. To vše pomáhá ke snížení emisí CO2 i spotřeby paliva.

Pět motorů v nabídce
Pod kapotou vozu múže být jeden z pěti moderních, úsporných motorů generace Evo: přeplňované benzínové agregáty TSI o objemu 1,0, 1,5 a 2,0 litru (s výkony 81, 110 a 140 kW) nebo dvě verze dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI (85 a 110 kW). Benzínové motory používají speciální řešení pro snížení vnitřního tření, motor 1.5 TSI disponuje také vypínáním dvojice válců.

U dieselů pomáhá snižovat spotřebu například přepracovaná kliková hřídel a klíčem k nízkým emisím škodlivin, včetně ostře sledovaných emisí oxidů dusíku, je modernizovaný systém úpravy výfukových plynů pomocí takzvané selektivní katalytické redukce. V procesu nazvaném Twin Dosing se k redukci škodlivin využívá známá látka AdBlue a emise NOx se díky tomu pohybují hluboko pod požadovanou normou. Motoristé si opět mohou vybírat mezi manuálním řazením a dvouspojkovovou samočinnou převodovkou DSG, k dispozici je i pohon všech kol (u motorizace 2.0 TSI jsou 4×4 i DSG standardem).

Nový materiál v interiéru
Ke snižování dopadu na životní prostředí přispívá u modelu Karoq i provedení interiéru využívající ekologičtější materiály. Nejdále v tomto ohledu jdou volitelné potahy z ECO látky, které na čalounění sedadel i dalších míst využívá recyklované a recyklovatelné materiály neživočišného původu. „Potah sedadel je vyroben z recyklovaných PET lahví,“ vysvětluje Oliver Stefani.

Díky novým kombinacím materiálů a novým prvkům výbavy, jako je třeba volitelné elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, je interiér omlazeného modelu Karoq o něco komfortnější. Prostornost předchůdce samozřejmě zůstává zachována a to včetně zavazadlového prostoru s objemem až 521 litrů.

Konektivita i moderní asistenti
Faceliftovanmu a modernizovanému Karoqu nechybí ani řada bezpečnostních prvků a jízdních asistentů, přičemž vůz může mít i velmi pokročilý balíček Travel Assist, který významně přispívá komfortu na dlouhých cestách. Veškerá moderní technika, včetně systému nouzového brzdění ve městě, prediktivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu a dalších řešení se snaží maximálně pomoci a případné kolizi předejít. V případě nehody ale posádku ochrání až devět airbagů.

Vůz má navíc i takzvanou multikolizní brzdu, tedy řešení, které vůz po nehodě zabrzdí ve snaze zamezit dalšímu nekontrolovatelnému pohybu – tím ale zároveň sebere řidiči možnost po nehodě korigovat směr jízdy. V nabídce nechybí ani proaktivní ochrana cestujících. Pokud radar, který je umístěný v přední části vozu, zaznamená nebezpečí nárazu nebo prudké brzdění, systém automaticky přivře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a přitáhne bezpečnostní pásy předních sedadel.

V ovládání vozu pomáhá řidiči inovovaný palubní systém. Karoq má nově standardně Virtuální Kokpit mini, v základu s osmipalcovým displejem, volitelně je o velikosti 10,25″ Virtuální Kokpit se širší funkční nabídkou. K dispozici jsou také celkem tři různé úrovně infotainmentu s displeji o úhlopříčce od 8 do 9,2 palce. Samozřejmostí zejména ve vyšších úrovních infotainmentů jsou funkce konektivity nebo třeba digitální asistentka Laura, která rozumí celkem patnácti jazykům.

Na sportovní notu
S inovovaným modelem Karoq přichází do nabídky také sportovněji pojaté provedení. Nese označení Sportline a díky řadě individuálních prvků je snadno rozpozanetlné. Charakteristická jsou pro něj například až dvacetipalcová kola z lehké slitiny a řada černě lakovaných detailů, jako maska chladiče, lišty oken, podélné střešní nosiče, kryty vnějších zrcátek a další. Výhradně pro model Sportline je vyhrazen agregát 2.0 TSI s výkonem 140 kW, vždy ve spojení s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Karoq Sportline se chlubí také svébytným interiérem s bohatou výbavou a sportovnějšími sedadly čalouněnými prodyšným materiálem ThermoFlux. Sedadla mají integrované opěrky hlavy. Nechybí tříramenný sportovněji vyvedený volant a řada dalších, pro toto provedení vyhrazených detailů.

Mohlo by se vám líbit...