Ojetiny prémiových značek jsou v kurzu, ztráta ceny je u nich obrovská

Příznivá ekonomická situace a zvyšující se průměrná mzda dovoluje zákazníkům pořízení luxusnějšího zboží. Tento trend se nevyhýbá ani trhu s ojetými vozy. Pořízení luxusní mladé ojetiny je velice výhodné, neboť takový vůz v prvních dvou až třech letech ztratí někdy i polovinu své ceny.

Za posledních pět let prodala Mototechna Premium, která se specializuje na luxusní a prémiové vozy, téměř 2000 aut s cenou nad 600 000 korun. Avšak průměrně zákazníci Mototechny Premium za ojetiny prémiových značek platí 927 000 korun. Průměrnou částku zvedají opravdu drahé luxusní ojetiny, jejichž cena v prvních letech klesá nejvýrazněji.

Obecně je nákup nového auta podle odborníků jednou z nejméně výhodných investic. Jakmile nový vůz opustí teplo autosalonu, velmi rychle začne ztrácet hodnotu a to samozřejmě platí i pro luxusní automobily. Zde je pak cenový pokles nejviditelnější.

„Kategorii luxusních vozů od prémiových výrobců postihuje výrazná ztráta hodnoty asi nejvíce. Během dvou až tří let jsou tyto vozy schopné přijít o 40 až 50% své původní hodnoty,“ říká provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO Petr Vaněček. Tato ztráta hodnoty pak pochopitelně hraje do karet zákazníkům, kteří si potrpí na prémiové produkty, ale nechtějí je zbytečně přeplácet.

V současné době například stojí v pražském showroomu Mototechny Bentley Continental GT, které první majitel před dvěma a půl lety zakoupil za 6 000 000 korun. „Nyní ho nabízíme za 3 000 000, což velmi dobře ilustruje až dramatickou ztrátu hodnoty nově zakoupených vozů této kategorie,“ doplnil Petr Vaněček.

„U vozů od vyšší střední třídy pozorujeme i trochu jiné trendy, než které jsou u běžnějších ojetin. U menších vozů se automobilky i zákazníci zaměřují na benzínové motorizace, u luxusnějších aut je téměř 90% s naftovým motorem,“ doplňuje Petr Vaněček.

Za posledních pět let byly v TOP3 mezi nejoblíbenějšími prodávanými modely tři zástupci BMW. V letošním roce se však na první příčku dostal hlavní konkurent mnichovské automobilky v podobě Mercedesu třídy E. Zákazníci ho letos kupují s průměrnou cenou 841 000 korun, následovalo BMW řady 5 v průměru za 784 000 a Volkswagen Arteon za 827 000 Kč.

Mototechna Premium za posledních pět let zobchodovala i několik unikátních vozů. Za zmínku stojí Mercedes-Benz G500 Cabrio Final Edition 200, kterých bylo vyrobeno pouze 200 kusů pro celý svět, a svého nového majitele si našel v roce 2016 za 6 300 000 korun. Druhým nejdražším vozem v nabídce byl Bentley Continental GTC V8 Convertible, který se prodal již v roce 2014 za 4 950 000 korun. Trojici nejdražších kousků uzavírá elektromobil Tesla Model S 85kWh Performance Plus. Ta dělá svému majiteli radost od roku 2015. Tehdy ji zákazník pořídil za 2 550 000 korun.

K nejprodávanějším modelům s cenou nad 600 000 korun ale patří zejména hojněji rozšířená SUV prémiových značek. To ostatně dokládá i tabulka prodejů v úvodu článku. První tři příčky přitom drží BMW, když se mezi modely X5 a X6 dostalo také BMW řady 5. Mezi TOP10 nejprodávanějšími luxusními ojetinami najdeme hned 7 SUV, to jen podtrhuje popularitu tohoto segmentu.

Mohlo by se vám líbit...