Nový Peugeot 408 se už prodává, zatím jen prvním 300 klientům

Na začátku léta obletěly svět jeho první fotky nové „čtyřistaosmičky“. Mnozí příznivci Peugeotu si mnuli ruce a těšili se, že přichází pokračovatel čtyřkové řady. Teď se první Peugeoty 408 dostaly do prodeje.

Čtyřkovou řadu proslavil nesmrtelný model 405 z 80. let. Ten zvítězil v roce 1988 v evropském Autě roku s dosud nejvyšší převahou hlasů. Vyráběl se neuvěřitelných 33 let a velkou oblibu si získal i u českých motoristů.

Dalším zástupcem řady byl o poznání elegantnější Peugeot 406. Jeho verze kupé navržená věhlasným Pininfarinou vstoupila do dějin automobilového designu. Na začátku 21. století pak dorazil dravý Peugeot 407, mimochodem hrdina francouzského kultovního filmu Taxi 3. Po „čtyřistasedmičce“ se ale linie přerušila. Peugeot tento model kolem roku 2010 přestal vyrábět, stejně jako velkou limuzínu Peugeot 607. A zrodil se Peugeot 508, který oba rody spojil do jednoho. Model 508 se ale stále prodává, a dokonce se v automobilových kruzích šeptá o jeho pokračovateli, takže s legitimním nástupnictvím 408 to není tak jednoduché.

Jedná se zkrátka o zcela nový model: První svého druhu. Je nový v rámci modelové řady Peugeot i z hlediska automobilového trhu. Na něm totiž nemá moc konkurentů. Vlastně skoro žádné. Jeho originalita spočívá hlavně v celkovém pojetí a v architektuře vozu. Má sice zvýšenou pozici, což je typické pro SUV (ale hlavně praktické z hlediska pozice při řízení a nastupování do vozu), ale na druhou stranu má štíhlé protáhlé tvary typické pro sportovní vozy. Výsledek výrobce označuje jako dynamický fastback. Dle nás jde prostě o crossover.

Jeho efektivní architektura nabízí velký zavazadelník a štědrý prostor pro cestující ve 2. řadě. Řidiči poskytuje Peugeot 408 ty intenzivní pocity z jízdy díky nejnovější generaci i-Cockpitu a samozřejmě nechybí ani kompaktní volant. Důraz je kladen na kvalitu provedení prostoru pro cestující v kombinaci s konektivitou zahrnující nejmodernější technologie pro intuitivnější zážitek z jízdy a cestování. Vůz je samozřejmě vybaven asistenčními systémy, které nechybí ani v jiných peugeotech.

Už teď ale lze tento model objednat, a to v podobě First Edition. Jedná se limitovanou edici, která se vyrobí v počtu přesně 300 kusů. Každý z těchto vozů přitom dostane specifickou výbavu:

• Zcela nový odstín Obsession Blue, který se mění podle úhlu pohledu a zajišťuje hru světla s fasetami karoserie.
• Plug-in hybridní motor o výkonu 165 kW.
• Nejnovější generace Peugeot i-Cockpit s kompaktním volantem, 3D digitálním sdruženým přístrojem, 10″ dotykovým displejem, plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, funkcí pro rozpoznávání hlasu a systémem infotainmentu i-Connect Advanced včetně on-line navigace.
• Monolitická litá 20″ kola se zcela novým designem.
• Sedadla s čalouněním ze tří materiálů (TEP, látka a Alcantara) a elektrickým nastavováním (s vyhříváním a masážní funkcí).
• Palubní nabíječka 7,4 kW pro baterií hybridního pohonu.
• Balíček pro dobíjení vozu.

Peugeot 408 First Edition lze objednat výhradně on-line. Cena je 50 600 eur. Dá se ale platit i měsíčními splátkami 490 eur po dobu 49 měsíců, po zaplacení počáteční splátky ve výši 7900 eur.

Háček je v tom, že čeští koncesionáři Peugeotu zatím tento vůz nenabízejí. First Edition je ke koupi výhradně online na prodejním portálu Peugeot Store, kde nakupují hlavně francouzští zákazníci. Chcete-li být majitelem modelu Peugeot 408, musíte si počkat do příštího roku, kdy by se měl objevit na českém trhu. Naladit se na něj ale můžete už teď. V říjnu by totiž měl být hlavní hvězdou pařížského autosalonu.

Mohlo by se vám líbit...