Nový Peugeot 308 se u nás bude prodávat od ledna

Nový Peugeot 308 měl původně přijít na český trh ještě letos. Vypadá to však, že si budeme muset počkat do ledna příštího roku. Velkou galerii, video a ceny pro vás máme už teď.

Nový hatchback od Peugeotu je v mnoha aspektech odlišný od ostatní produktové řady. Je prvním modelem vybaveným novým logem. Je také prvním významným vozem značky, který neměl premiéru na žádném ze světových autosalonů. Peugeot 308 bude také naprosto výjimečný z hlediska pohonů. Kromě klasického benzínu a dieselu nabídne už při uvedení na trh dvě plug-in hybridní verze, a to o výkonu 180 nebo 225 koní. V roce 2023 pak rozšíří řadu i 100% elektrický pohon.

A konečně jako takřka každý nově uváděný model přináší technologické novinky, které zatím zbytek řady nemá. U Peugeotu 308 je to vyhřívaný volant nebo maticová světla s označením Matrix LED Technology, systém sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, systém 4 kamer pokrývajících 360° a hlavně asistenční systém Drive Assist 2.0, který zvládne i poloautomatickou změnu jízdního pruhu.

Zcela nový je i systém infotainmentu Peugeot i-Connect. Ten doplňují konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles pro nastavení klimatizace, rádia, telefonu a dalších funkcí. Bezdrátová funkce zrcadlení umožňuje připojit dva telefony současně, středový displej lze používat jako tablet a kompletní technologický zážitek završuje 3D on-line navigace.

Málokterý z modelů značky Peugeot byl tak netrpělivě očekáván jako právě nová „třistaosmička“. Původní generace se totiž nevyrábí už od poloviny letošního roku a zákazníci, kteří chtějí hatchback střední třídy se lvem ve znaku, tedy musí ještě pár měsíců vydržet. Kolik si mají nachystat ukazuje právě zveřejněný český ceník.

Základní cena činí 465 000 Kč, přičemž se jedná o verzi vybavenou nejslabším benzínovým motorem, tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní s šestistupňovým manuálem. Za příplatek 30 000 můžete mít o 20 koní silnější a o poznání dynamičtější motor. Startovací cena kousek pod půlmilionem není nízká, ale při srovnání s konkurencí ji jako vysokou rozhodně hodnotit nelze.

Navíc v ceně základní verze máte bohatou výbavu zahrnující například přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly, hands-free startování, barevný kapacitní dotykový 10“ HD displej, multifunkční kožený volant, zadní parkovací asistent, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka a plno dalších prvků. Řada bezpečnostních prvků jako ASR, EBA a dalších je dnes už standard, Peugeot 308 přidává také asistent rozjezdu v kopci Hill Assist, 6 airbagů a Pack Safety.

Překvapivé je, že už od základní úrovně výbavy můžete mít plug-in hybridní pohon. Ten pořídíte za 770 000 Kč, což z něj činí jeden z nejdostupnějších plug-in hybridů na českém trhu. Jedná se ovšem o méně výkonný pohon o 180 koních, silnější verze o 225 koních je vyhrazena pro úrovně výbavy GT a GT Pack.

Chcete-li tuto výkonnější plug-in hybridní variantu, připravte si minimálně 955 000 korun. Top výbava GT Pack pak stojí přes milion. Tyto ekologičtější verze jsou určeny hlavně do města, kde budou s dojezdem na elektřinu ideálním společníkem. V hybridním režimu pak emitují asi 26 g CO2/km a spotřeba benzínu se pohybuje kolem jednoho litru na sto kilometrů.

Cenový rozdíl mezi nejlevnější a nejdražší verzí je 555 000 korun. Dle odhadu Peugeotu se většina u nás prodaných vozů bude pohybovat kolem 600 000 korun. Na rozdíl od západněji položených evropských zemí, kde se předpokládá až pětina prodaných plug-in hybridů (z toho dvě třetiny se slabší variantou 180 koní), v České republice se očekává hybridů výrazně méně. Diesel, který je u našich západních sousedů na ústupu, by na našem trhu mohl u Peugeotu 308 dosáhnout až 40% a benzín kolem 55% prodejů. Nadpoloviční většina aut bude zřejmě vybavena automatickou převodovkou.

Mohlo by se vám líbit...