Nový Peugeot 208 přijíždí se spalovacími motory i elektromotorem

Peugeot 208 druhé generace bude nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony: elektrickým, benzinovým a naftovým. Vůz dostal inovovaný i-Cockpit, vyvýšený přístrojový panel je nově v provedení 3D a širší paletu asistenčních systémů než měl předchůdce.

V souladu s dnešními trendy dorazí nový Peugeot 208 na trh i v plně elektrickém provedení. Je postaven na platformě poslední generace CMP (Common Modular Platform), která je určena pro segmenty B a C – doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.

„Poslední roky jsou skvělou etapou v historii naší značky, a nový Peugeot 208 je součástí tohoto krásného příběhu. Přináší radost a současně jednoduchost. Takže, vyberte si úroveň výbavy své 208, zvolte si mezi spalovacím a elektrickým motorem a udělejte si radost! Prostě si užívejte,“ říká Jean-Philippe Imparato, generální ředitel Peugeot.

Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma podle vyjádření automobilky napomáhá snižovat emise CO2 nového Peugeotu 208. Přispívat k tomu má nižší hmotnost (o 30 kg méně než s použitím platformy PF1), lepší aerodynamika (hladká podlaha a použití řízených vstupů vzduchu), menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav), optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop&Start).

Elektromobil s výkonem 100 kW
Platforma CMP má rovněž zajistit vyšší cestovní komfort a to zlepšením akustické a tepelné pohody na palubě, a snížením vibrací. To je důležité jak pro provedení se spalovacím motorem, tak pro elektromobil, jehož vývoji francouzská automobilka věnovala velkou péči. I proto se mu budeme více věnovat již brzy v samostatném článku. Nyní jen v krátkosti uveďme, že dojezd Peugeotu e-208 je až 340 km podle certifikačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) a 450 km podle NEDC (New European Driving Cycle). To mu umožňují baterie o kapacitě 50 kWh. Akumulátory mají záruku 8 let nebo 160 000 km na 70% kapacity.

Výkon 100 kW (136 koní) a maximální točivý moment 260 Nm bude jistě zcela dostačující. Vůz nabízí tři režimy jízdy, kdy v režimu Sport akceleruje z klidu na 100 km/h za příjemných 8,1 sekundy. Zkrátka na první pohled Peugeot e-208 vypadá velice konkurenceschopně, je však otázkou, s jakou cenovkou dorazí na trh.

Spalovací motory základem nabídky
Peugeot 208 druhé generace má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.

Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 litru jsou v novém Peugeotu 208 standardně osazeny systémem Start-Stop a nabízejí se v následujících variacích: PureTech 75 (55 kW) s manuální pětistupňovou převodovkou, PureTech 100 (74 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou, PureTech 130 (96 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou.

K dispozici bude také turbodiesel. Jedná se o čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 74 kW. Nese obchodní označení BlueHDi 100 a taktéž je standardně osazen systémem Start-Stop. Spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. V zemích, v nichž jsou požadavky na emise méně přísné, budou motory k dispozici také s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6.

Design středem pozornosti
Vůz nové generace je delší, širší a nižší než současný Peugeot 208. Z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou sedmnáctipalcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku.

Okamžitě rozpoznatelná příď zaujme světelným podpisem se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče se lvem z loga značky Peugeot. Na špičce kapoty je umístěn výrazný znak 208.

Pro záď vozu je podobně jako u automobilů Peugeot 3008/5008/508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí přesně a napnutě. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.

Kromě standardních odstínů karoserie a střechy Black Diamond nabízí nový Peugeot 208 paletu odstínů, které odráží jeho osvěžující dynamický charakter: žlutá Faro (metalický lak), modrá Vertigo (třívrstvá), červená Elixir s barevným vrchním lakem – tento postup posiluje hloubku a barvu odstínu (běžně se u automobilů používá vrchní, tedy uzavírací lak čirý).

Peugeot i-Cockpit 3D
Nový Peugeot 208 se inspiroval od koncepčního vozu Peugeot Fractal a přiváží nově řešení Peugeot i-Cockpit. Ten používá stejné tříúrovňové rozvrstvení jako ostatní modely značky. Veškeré informace jsou snadno čitelné, v závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita přibližně o půl sekundy. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej v provedeních 5, 7 nebo 10 palců, v závislosti na úrovni výbavy a zvolené příplatkové výbavě.

Materiály použité v interiéru jsou příjemné na dotek. Od verze výbavy Active (podle země prodeje) je palubní deska měkčená a ve střední části má ozdobnou lištu karbonového vzhledu. Kompaktní volant je převzatý od modelů vyšších segmentů. U vozidel s automatickou převodovkou EAT8 nechybějí páčky pod volantem, umožňující řadit dle potřeby ručně a to bez ztráty automatického režimu.

Velká pozornost byla věnována velikosti a uspořádání úložných prostor. Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny (podle verze výbavy): velký úložný prostor pod loketní opěrkou mezi předními sedadly, snadno přístupný odkládací prostor před řadicí pákou, uzavíratelný úložný prostor ve středovém panelu palubní desky, který lze využít pro indukční nabíjení telefonu, aniž by byl zvenku vidět.

Pět úrovní výbavy
Nový Peugeot 208 je v nabídce v 5 verzích výbavy: Access, Active, Allure, GT Line a GT. Vyšší verze výbavy GT Line a GT nabízejí charakteristické stylové prvky: světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, hliníková 17″ kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky, interiér s pečlivě propracovanými detaily (černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, volba 8 barev doprovodného ambientního osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály).

Verze výbavy GT vyhrazená pro Peugeot e-208 navíc nabízí exkluzivní čalounění Alcantara/čalounění v odstínu šedá Gréval v technickém 3D provedení a 17″ kola se specifickými ozdobnými prvky. Zda se na trh časem dostane i sportovněji laděné provedení GTi, jako je tomu u současné generace „dvěstěosmičky“ oficiální informace neuvádějí. Je však jisté, že by to řada motoristů přivítala. Vždyť „gé-té-íčko“ postavené na základě současné generace patří mezi nejlepší hothatche posledních let.

Mohlo by se vám líbit...